خطرناك‌ترين زندان زنان در آمريكا

زندانيان در تنها زندان زنان ايالت آلاباماي آمريكا مرتبا مورد آزار و اذيت‌هاي جنسي، سوء استفاده‌هاي اخلاقي و تجاوز قرار می گیرند.

10

سرویس خبر به دخت/

افسران و كاركنان تنها زندان زنان ايالت آلاباماي آمريكا در سال‌هاي اخير مرتبا زندانيان را مورد آزار و اذيت‌هاي جنسي، سوء استفاده‌هاي اخلاقي و تجاوز قرار داده‌اند.

 به گزارش سازمان غير دولتي “پيشقدم شدن براي حقوق برابر” و به نقل از زنان زندانی، تعداد بيشماري از زنان محبوس در زندان شهر وتومپكا در آلاباما در طول پنج سال گذشته ،از سوي افسران زندان مورد سوء استفاده‌هاي اخلاقي قرار گرفته و حتي باردار شده‌اند. بسياري ديگر از اين زنان نيز به طرق مختلف مورد آزار و اذيت‌هاي جنسي قرار گرفته اند.

 براساس قوانين زندان، هرگونه روابط جنسي در زندان‌ها ممنوع است، اما اين گزارش نشان مي‌دهد كه اين مسأله به طور معمول ميان زنان زنداني و افسران مرد زندان در ازاي برخورداري از برخي امكانات يا رد و بدل كردن اقلام ممنوعه اتفاق مي‌افتد.

 اين زندان با بيش از 700 زن ، در سال 2007 از سوي وزارت دادگستري آمريكا به عنوان خطرناك‌ترين زندان زنان در اين كشور شناخته شد.

بر اساس اين گزارش، افسران زندان به ندرت براي اين جرم مجازات شده و زنان قرباني در صورت گزارش ماجرا به مسئولان زندان با بدرفتاري و بي‌توجهي مواجه مي‌شوند.

 سيستم قضايي ايالت آلاباما نيز تقريبا هيچ‌وقت افسران و نگهبانان زندان را كه متهم به تجاوز هستند، مجازات نمي‌كنند. اين سازمان در گزارش خود آورده است كه ازسال 2010 تا كنون تنها عليه شش تن از كاركنان اين زندان اتهام تجاوز به زندانيان مطرح شده  ودر نهايت فقط يكي از آنان به‌دليل اين اتهام شش روز را در زندان سپري كرده است.

 به نوشته روزنامه هافينگتن پست، وزارت دادگستري آمريكا اخيرا گزارشي منتشر كرد كه نشان مي‌داد 10 درصد از زندانيان سابق در آمريكا قرباني سوء استفاده‌هاي اخلاقي و تجاوز در طول حبس شده‌اند./انتهای متن/

نمایش نظرات (10)