برگزاري بيش از 1520 برنامه فرهنگي براي دختران در سال جاري

0

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، مدير کل امور بانوان شهرداري تهران با اشاره به برگزاري بيش از 1520 برنامه براي دختران در سال جاري گفت: تمامي تلاش ما اين است که برنامه هاي فرهنگي با رويکرد خانواده محور و اجتماع محور با مشارکت بالاي بانوان در سطح محلات انجام شود.
نرگس معدني پور با بيان اينکه يکي از مهم ترين اولويت‌هاي ما جلب مشارکت‌هاي اجتماعي بانوان در سطح شهر تهران است، اظهار داشت: اداره کل امور بانوان همواره درصدد است تا برنامه هاي خود را به صورت اجتماع محور و خانواده محور تدوين کند و زمينه را براي حضور و مشارکت خانم‌ها در بخش‌هاي مختلف شهر از جمله سراهاي محلات فراهم سازد.
وي با تاکيد بر شناسايي بانوان فعال در محلات افزود: بانوان از طريق خانه هاي تسنيم، بانوان فعال را شناسايي مي کنند و گروه تشکيل مي دهند. در مرحله بعد به اين افراد آموزش مي دهيم تا چگونه گروه‌ها را حفظ کنند و براي شناسايي نيازهاي محله برنامه ريزي کنند.
مديرکل امور بانوان شهرداري تهران تصريح کرد: از سال 89 تاکنون تمامي تصميم گيري‌ها، برنامه ريزي‌ها و فعاليت‌هاي مربوط به حضور زنان در بخش‌هاي اجتماعي به ويژه سراهاي محلات با رويکرد از پايين به بالا انجام شد. به اين معني که بانوان در تمامي مراحل تصميم گيري و اجرا دخيل هستند و خود مشکلات موجود در محلات را شناسايي مي کنند.
معدني پور با بيان اينکه حضور و مشارکت زنان در بحث‌هاي اجتماعي و فرهنگي منجر به راه اندازي 354 خانه تسنيم در سطح محلات شده است، ادامه داد: علاوه بر اين، در حال حاضر 20 گروه هميار اجتماعي با رويکرد اجتماع محور در سطح شهر فعاليت مي کنند.
وي در ادامه با اشاره به اجراي پروژه‌هاي مربوط به ارتقاء کيفيت زندگي زنان در سطح شهر خاطرنشان کرد: در نظر داريم تا با حضور زنان شاخص‌هاي ارتقاء کيفيت زندگي را در محلات و مناطق شناسايي کنيم و در مرحله بعد، اقدامات لازم جهت استانداردسازي اين شاخص‌ها را به سرانجام برسانيم.
بر اساس گزارش سايت شهرنوشت، مديرکل امور بانوان شهرداري تهران در پايان گفت: تمامي اين اقدامات با حضور و مشارکت بانوان انجام مي شود تا در آينده اي نزديک شاهد ارتقاي کيفيت زندگي زنان باشيم.

/انتهای متن/

درج نظر