طرح ملي وزارت علوم براي حمايت ويژه از دختران دانشجو

0

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، معاون رئيس‌جمهور در امور بانوان از اجرايي نشدن طرح بيمه بانوان خانه‌دار خبر داد و گفت: بانوان مي‌توانند با واريز ماهانه 180 هزار تومان خود را بيمه کنند اما اين طرح هنوز به اجرا درنيامده است.
“شهيندخت ملاوردي” روز سه شنبه سوم شهريور در جمع خبرنگاران با اشاره به جمع‌بندي مشکلات بانوان اظهار کرد: طبق بررسي‌هاي انجام شده ايجاد مراکز درماني تخصصي بانوان، بحث عرضه محصولات و نياز به بازاريابي در کنار مشکلات مراکز ورزشي خاص بانوان از جمله مسائلي است که در ساير استان‌ها به عنوان دغدغه بانوان معرفي شده است.
وي با بيان اينکه بيشتر طرح‌هاي خاص بانوان به صورت طرح ملي در حال اجرا هستند و حوزه‌هاي مختلفي را در برمي‌گيرند، به راهبردهاي مختلف در اجراي طرح حقوق بانوان اشاره کرد و گفت: سال 94 و 95 به‌عنوان سال توانمندسازي و توان‌افزايي بانوان اعلام شده است ضمن اينکه در همين چارچوب گروه‌هاي مختلف زنان با همکاري دستگاه‌هاي مختلف اجرايي به هدف مورد نظر مي‌رسيم.

وي از استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در وزارتخانه‌ها در همياري به پيشبرد اهداف برنامه توانمندسازي خبر داد و اظهار کرد: به عنوان مثال با همکاري وزارت و شهرسازي توانستيم بحث سکونت بانوان در حاشيه شهرها را پيگيري کنيم و در همين راستا مشکلات زنان روستايي و دختران بازمانده از تحصيل نيز در وزات جهادکشاورزي و آموزش و پرورش بررسي و در حال اجرا است.

مولاوردي با بيان اينکه دختران فارغ‌التحصيل از دانشگاه‌هاي مختلف ‌مي‌توانند از طرح توانمندسازي و شناخت ظرفيت‌ها توسط معاونت علمي رياست جمهوري استفاده کنند، افزود: حمايت از زناني که مدير شرکت‌هاي دانش‌بنيان هستند و تشويق آن‌ها براي استفاده از اعتبارات صندوق نوآوري و شکوفايي از ديگر برنامه‌هايي است که در برنامه ششم توسعه تدوين شده است.
وي همچنين خاطرنشان کرد: وزارت علوم از دختران دانشجو حمايت ويژه‌اي خواهد داشت که اين طرح نيز در راستاي پيشبرد اهداف حمايت از بانوان تبيين شده که در دوسال آينده به صورت طرح ملي به اجرا درخواهند آمد.
ملاوردي از اجراي بيمه زنان خانه‌دار به صورت خويش‌فرما خبر داد و گفت: بانوان مي‌توانند با مراجعه به سازمان تأمين اجتماعي و واريز ماهانه مبلغ 180هزار تومان از بيمه زنان خانه‌دار بهره‌مند شود که هنوز اين طرح نيز به اجرا در نيامده است.
وي از پيگيري بيمه زنان خانه‌دار در چارچوب نظام جامع رفاه و تأمين‌اجتماعي خبر داد و گفت: اين نوع حق بيمه جزء طرح بيمه چند لايه بوده که سازمان تامين اجتماعي کشور لايحه آن را ارائه داده و در چارچوب ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه جاي گرفته است.
وي تحت پوشش قراردادن زنان خانه‌دار را در مرحله دوم اعلام کرد که در اين معاونت حدود 10 ميليون دفترچه بيمه سلامت صادر شده و بخش اعظم آن را زنان خانه‌دار تشکيل مي‌دهند.

/انتهای متن/

درج نظر