نگاه آقاي بازيگر به شيوه آرايش زنان ايراني

0

به گزارش به دخت به نقل از ساعت 24، جهانگير الماسي بازيگر که چندي است با اظهارنظرهايش در فضاي مجازي جنجال‌ساز مي‌شود، اين بار در مورد سريال‌هاي ماهواره‌اي نظر خود را مطرح کرده است.
او به تازگي در گفت‌و گويي با روزنامه جام‌جم در مورد سريال‌هاي ما‌هواره‌اي و تاثيرپذيري آرايش زنان ايراني از نمونه‌هاي خارجي صحبت کرده است.

او در بخشي از سخنان خود گفته است: «مثلا از سال ۱۸۵۰ ميلادي اين کشورها شروع به جمع آوري اطلاعات مختلف از سرزمين ما کردند. به هر جهت حسب اين استراتژي و حسب برنامه ريزي و اطلاعاتي که از ميل، سليقه و گرايش ها، پوشش و ذائقه ما به دست آوردند، طبيعي است که براي آن برنامه ريزي دارند. به عنوان نمونه عرض مي کنم آرايش هايي که امروزه خانم ها دارند، در هيچ جاي دنيا مانند آن وجود ندارد.
ما در گذشته يک سليقه کهن ايراني براي آرايش چشم و صورت داريم که خانم ها از سرمه و سرخاب و سفيدآب و وسمه استفاده مي کردند. غربي ها از اين اطلاعات ژنتيک کهن ما استفاده مي کنند. اين مساله مويد اين است که رسانه ها در حال حاضر از قدرت زيادي برخوردار هستند و اگر مطالعه ابتدايي کوچکي صورت بگيرد، براحتي مي شود با اين ابزارهاي قدرتمند در کشورهاي مختلف سبک هاي زندگي را تغيير داد.
اگر کتاب «يک سال در ميان ايرانيان» ادوارد براون را بخوانيد، متوجه خواهيد شد که از همان زمان، اطلاعاتي از اقصي نقاط ايران تهيه شده که براي برنامه سازان فرهنگي خارجي که قصد سريال سازي براي مخاطبان ايراني را دارند، بسيار راهگشاست. اين اطلاعات به دست آمده در همه ساحت هاي سياسي، ديپلماسي و اقتصادي براي خارجي ها کاربرد دارد و الان اين اطلاعات در مراحل ساخت سريال کاملا به کار گرفته مي شود و در عرصه تلويزيون و ماهواره از آن استفاده مي کنند.»

/انتهای متن/

درج نظر