ارتقاء فوتبال زنان نيازمند تجربه مربيان مرد است

0

به گزارش به دخت به نقل از ايرنا، نايب رييس سابق زنان فدراسيون فوتبال گفت: در حوزه فوتبال زنان مربيان خوبي داريم، اما با توجه به سابقه کم اين رشته در کشور و حضور کم زنان در عرصه هاي بين المللي بايد از تجربه مربيان مرد استفاده کرد.
فريده شجاعي بزرگترين ضعف فوتبال زنان را نداشتن مربيان با تجربه عنوان کرد وگفت:اين ضعف باجذب يک مربي زن صاحب نام و خبره جهان فوتبال و قراردادي چند ساله با وي تا حدود قابل حل است اما در کنار اين مربي باز هم بايد از تجربه مربيان مرد براي هدايت و افزايش روند رو به رشد فوتبال زنان استفاده کرد.
تيم فوتبال دختران زير 19 سال کشورمان (جوانان ) در مرحله نهايي رقابت هاي فوتبال قهرماني آسيا که در جريان است، در مقابل تيم هاي کره جنوبي و شمالي به ترتيب با نتايج 13 بر صفر و 9 بر صفر بازي را واگذار کرده است.
رقابت هاي فوتبال قهرماني دختران زير 19 سال آسيا هم اکنون به ميزباني کشور چين در شهر نانجينگ اين کشور در حال برگزاري است.
وي اضافه کرد: يکي از راههاي استفاده بهتر از تجربه مربيان مرد براي ارتقاء سطح فوتبال زنان استفاده ازاين مربيان براي تيم هاي دختران 10 و 12 ساله است تا بازيکنان از همان پايه و شروع فوتبال تکنيک ها را به خوبي و درستي ياد بگيرند تا سرمربيان ليگ يا مربيان تيم ملي نگويند بازيکنان ملي پوش زن حتي يک شوت بغل پا هم بلد نيستند.
نايب رئيس سابق فدراسيون فوتبال گفت: اگر فدراسيون فوتبال يک مربي مجرب زن را به مدت چند سال براي هدايت تيم ملي جذب کند بايد از وي بخواهد که درکنارهدايت تيم ملي با تيم هاي پايه زير 14 ، 16 و 19 سال نيز کار کند و به عنوان مدير فني بر روند هدايت اين تيم ها نظارت داشته باشد.
شجاعي افزود: با يک بررسي ساده مي توان روند رو به رشد فوتبال زنان را طي 8 يا 9 سالي که از راه اندازي اين رشته مي گذرد را ببينيم اما اين برنامه نيازبه تغييرات اساسي دارد که از آن جمله مي توان به برگزاري مستمر مسابقات تدارکاتي و حضور در رقابت هاي بين المللي و برون مرزي اشاره کرد.
شجاعي با بيان اينکه البته ما انتظار چنين نتايجي از تيم فوتبال دختران زير 19 سال نداشتيم، گفت: با اين وجود نمي توانيم هرگز فوتبال خودمان را با کشورهاي چون کره جنوبي يا کره شمالي مقايسه کنيم زيرا در حالي که ما به دلايل مختلف نمي توانيم در رقابت هاي دوستانه يا تورنمنت هاي بين المللي شرکت کنيم تيم هاي برتر فوتبال زنان در آسيا علاوه بر تمرينات مستمر به طور مرتب در رقابت هاي بين المللي نيز حضور پررنگي دارند.

/انتهای متن/

درج نظر