برابري جنسيتي در تمام مشاغل ظلم به زنان است

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس ، مسئول انديشکده مطالعات راهبردي زنان با بيان اينکه برابري جنسيتي در تمام مشاغل به نفع زنان نيست بلکه ظلم به آنها است، گفت: تعليم و تربيت و آموزش از جمله مشاغلي است که اولويت اشتغال در آنها بايد در اختيار زنان باشد.


معصومه حاج حسيني با اشاره به آزمون استخدامي آموزش و پرورش گفت: با توجه به مباني انديشه ناب اسلامي و رويکرد اسلام به اين موضوع و استحکام خانواده و مسئوليت‌هاي مردان در قبال تأمين معاش خانواده ما اصلا به دنبال نظام اشتغال برابر براي زنان و مردان نيستيم.
وي ادامه داد: به نظر ما مردان در اشتغال اولويت دارند چراکه مسئوليت کفالت اقتصادي خانواده بر عهده مردان است.

مسئول انديشکده مطالعات راهبردي زنان اظهار داشت: در برخي مشاغل مانند پزشکي و پرستاري ما بايد بحث انطباق را پياده کنيم و با تعداد بسيار کمي از نيروهاي خانم مواجه هستيم و يا در موضوعاتي مانند تعليم و تربيت که پايه آن يک کار زنانه است بايد اولويت در اختيار زنان باشد.
حاج حسيني اظهار داشت: در مهدکودک‌ها و در 7 سال اول آموزش کودکان نيز حتي در ادبيات ديني ما، ساحت مربيگري مردان خيلي قابل دفاع نيست و بايد خانم‌ها اين نقش را بر عهده داشته باشند، با توجه به آماري که دستگاه‌ها ارائه مي‌کنند که تعداد دختران بيش از تعداد پسران است و با توجه به مسئوليت ويژه‌اي که براي خانم‌ها وجود دارد به نظر مي‌رسد که حتي آموزش و تربيت دانش آموزان پسر هم در اين سنين اگر توسط خانم‌ها انجام شود، بسيار مطلوب‌تر است.
وي افزود: بهتر است کودکان تحت تعليم معلم زن قرار بگيرند و با رعايت اين مؤلفه‌ها در آموزش و پرورش هم اين کمبود وجود دارد و بايد ما به طور ويژه به اين موضوع بپردازيم اما اينکه بگويند صرف نظر از اين اولويت‌‌ها بايد همه چيز برابر باشد نه تنها به نفع زنان نيست بلکه اين ظلم به خانم‌ها است.

/انتهای متن/

درج نظر