معیار مناسب برای کفش

0

به گزارش ب دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، رامین اسپندار متخصص ارتوپدی اظهار کرد: یک کفش مناسب در درجه اول باید کف، رویه و پاشنه مناسب داشته باشد و در درجه دوم باید از همان لحظه ای که پوشیده می شود در پا احساس راحتی ایجاد کند.
برای انتخاب یک کفش مناسب باید به نکات مختلفی توجه کرد که یکی از آنها داشتن کف، رویه و پاشنه مناسب است.

وی افزود: یک نوع کفش برای همه ی افراد مناسب نیست زیرا افراد ممکن است پهنا و فرم پای متفاوتی داشته باشند، به طوری که یک کفش برای یک شخص مناسب بوده و برای فرد دیگر مناسب نباشد.

اسپندار با بیان اینکه یک کفش خوب باید تهویه مناسبی داشته باشد، تصریح کرد: اگر کفشی تهویه مناسبی نداشته باشد علاوه بر اینکه میکروب ها و میکروارگانیسم های مختلف در پا بیشتر رشد پیدا می کنند، ممکن است باعث ایجاد بوی بد و زخم در پا شود.

وی ادامه داد: معمولاً اندازه ی پاشنه ی مناسب برای کفش های معمولی حدود 2.5 تا 4 سانتی متر است اما اگر کف پا صاف باشد ممکن است لازم باشد تغییراتی در کفش فرد ایجاد شود.

اسپندار عنوان کرد: برای کسی که به کمردرد دچار است ابتدا باید علت آن مشخص شود و اگر علت کمردرد به مشکلات پا مربوط باشد با تشخیص ارتوپد برای او کفش مناسبی در نظر گرفته می شود و در صورتی که این کفش در بازار وجود نداشت برای او کفش مخصوصی درست می شود.

وی بیان کرد: اگر علت کمردرد به مشکلات در ستون فقرات برگردد باید مشکل برطرف شود و در صورتی که فرد به سرخوردگی مهره ها و بیرون زدگی دیسک دچار است با تغییر کفش، درد او بهبود پیدا نمی کند.
/انتهای متن/

درج نظر