۷۵ هزار دانشجو معلم در دانشگاه‌ های فرهنگیان کشور مشغول تحصیل هستند

0

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه ۷۵ هزار دانشجو معلم در دانشگاه های فرهنگیان مشغول تحصیل هستند، گفت: ۱۰ هزار دانشجو نیز در سال جاری جذب این دانشگاه ها می شود.

به گزارش به دخت به نقل از شبستان از زنجان، محمود مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور شب گذشته(13 مرداد) در حاشیه افتتاح المپیاد ورزشی دانشجو معلمان فرهنگیان کشور اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان کشور 75 هزار دانشجو دارد و امسال نیز 10 هزار دانشجو جذب این دانشگاه ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تحصیل می کنند، ادامه داد: در این دانشگاه از سال 91 تاکنون 52 هزار دانشجو معلم تحصیل کرده است.

مهرمحمدی بهبود ارتقاء دانش معلمان شاغل در مدارس را از اهداف این آموزش ها اعلام کرد و افزود: 20 هزار دانشجو در دوره های کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه 14 رشته برای تحصیل این افراد در دانشگاه‌های فرهنگیان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی پیش رو پنج هزار نفر دانشجو از طریق کنکور و پنج هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش جذب می شوند.

وی با تاکید بر پذیرش دانشجویان بومی در این دانشگاه ها ادامه داد: در پردیس ها پذیرش افراد بومی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به برگزاری المپیاد ورزشی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در المپیادهای ورزشی به دنبال ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانشجویان هستیم.

مهرمحمدی با تاکید بر فعالیت های ورزشی به صورت مستمر در دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: استان زنجان از ظرفیت کافی برای برگزاری این المیپاد برخوردار است.

/انتهای متن/

درج نظر