در طول شبانه روز چه میزان آب نیاز داریم؟

آب برای رساندن مواد اولیه به سلول های بدن شما و زدودن و شستن باکتری ها و میکروب ها از دستگاه گردش خون شما لازم است و از کاهش آب بدن پیشگیری کرده و جایگزین مایعاتی است که از راه تعریق از بدن شما دفع می شوند ولیکن شما ممکن است به این موضوع واقف نباشید که چه میزان آب بایستی در طول شبانه روز مصرف کنید.

0

به گفته محققان دانشگاه هاروارد نوشیدن 30 تا 50 اونس آب در طول روز که تقریبا معادل چهار تا شش لیوان آب است برای بدن ما لازم است.

باید توجه داشت که گروهی از میوه ها و سبزیجات همانند هندوانه، کلم، اسفناج و نیز غذاهایی مثل سوپ میزان آب کافی برای بدن شما را فراهم می کنند.

 خانم های باردار و یا شیرده و یا ورزشکاران ممکن است بیش از شش لیوان آب در روز نیاز داشته باشند.

در هنگام  عطش آب ننوشید

محققان گفته اند که نوشیدن آب به هنگام عطش شدید می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.  از جمله بیشترین میزان خطر آب نوشیدن در ورزشکاران دیده می شود وقتی در حال فعالیت بدنی شدید هستند.

حس و میل به نوشیدن باعث حیات و زندگی ماست. بزرگسالان بیش از یک هفته بدون آب قادر به ادامه حیات نیستند و کودکان اگر چند ساعت دراتومبیل گرم تنها و بدون آب  باشند، می میرند

احساس تشنگی از طریق پیامی میان مغز انسان و قسمت های مختلف بدن تنظیم می شود.

زمانی که ورزشکاران در طول بازی آب زبادی می خورند، کلیه های آنها مملو از آب می شوند و در نتیجه فرآیند دفع و گردش آب در کلیه ها به خوبی انجام نمی شود و میزان سدیم در بدن فرد نمی تواند مقدار آب را به صورت متعادل درآورد و منجر به تورم والتهاب سلولها شده و در موارد شدید تر باعث مرگ فرد می شود.

مغز ما چگونه تشنگی را کنترل می کند؟

به گزارش نشریه guiderline کار بردن مکانیزم تشنگی درونی در مصرف مایعات کلکی است که منجر به محدود کردن و کم کردن نوشیدن آب اضافی و افزایش کم آبی در بدن( hyponatremia) درهنگام فراهم کردن مایعات کافی به منظور پیشگیری از دفع آب اضافی است.

آب علاوه بر شستن و پاک کردن بدن به تنظیم درجه حرارت بدن،  انتقال ویتامین ها، مواد معدنی،  هورمون ها  و خشک نشدن مفاصل و چشم ها و غدد جنسی کمک می کند.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر