نشست تخصصی «عفاف و حجاب در دانشگاه» برگزار شد

0

نشست تخصصی « عفاف و حجاب در دانشگاه» با حضور معاونان، مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها و نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های منطقه یک، توسط دفتر سیاستگذاری و برنامه‌‌ریزی فرهنگی وزارت علوم در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش به دخت به نقل از فارس، نشست تخصصی « عفاف و حجاب در دانشگاه» با حضور معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها و نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌های منطقه یک، توسط دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با مشارکت و میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

بنابراین گزارش این نشست اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب است که تا پایان سال 94 به منظور دستیابی به راهکارهای رشد و تعالی این فرهنگ ارزشمند در مراکز علمی و دانشگاهی با همکاری و محوریت مناطق نه‌گانه آموزش عالی در سه سطح مسئولان فرهنگی، مسئولان حراست و کارشناسان فرهنگی برگزار خواهد شد.
گفتنی است شرکت کنندگان در این نشست دیدگاه‌های خود را در خصوص مواردی از قبیل راهبردهای اجرایی در مواجهه با مسائل و چالش‌های مرتبط با حجاب، موانع و دشواری های مرتبط با سیاست گذاری‌ها، برنامه‌ها و اجرای دستورالعمل‌ها، آسیب‌های احتمالی ناشی از عدم دقت در تدوین برخی قوانین و مصوبات مرتبط با حجاب و دستیابی به راه‌حل‌هایی جهت تدوین قوانین جایگزین با توجه به نقد و آسیب شناسی قوانین فعلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین مواردی از قبیل لزوم تفکیک میان عفاف و حجاب و تأکید بیشتر بر عفاف، تبیین جایگاه حجاب به عنوان یک مسئله اجتماعی یا دینی، امکان تعیین لباس فرم در دانشگاه‌ها، آسیب شناسی اقدامات و عملکردهای مرتبط با حجاب وایجاد حلقه‌های ارتباط میان استاد و دانشجو از جمله راه‌کارهای پیشنهادی در این زمینه بود که مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

/انتهای متن/

درج نظر