ساعت کاری زنان در مشاغل رسمی باید منعطف شود

0

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه در موضوع اشتغال زنان نکته اصلی تحکیم خانواده است، گفت: باید ساعت کاری زنان در مشاغل رسمی منعطف و شناور شود تا لطمه‌ای به بنیان خانواده وارد نشود.

خبرگزاری فارس: ساعت کاری زنان در مشاغل رسمی باید منعطف شود
به گزارش به دخت به نقل از فارس،مینو اصلانی گفت: اشتغال زنان به الزاماتی نیاز دارد که خانم‌ها به لحاظ فطری و احساس مادرانه‌ای که دارند تمایل دارند که اگر قرار است نقش‌های اجتماعی در قالب اشتغال داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر قرار است تعدادی از خانم‌ها تحت عنوان داشتن یک شغل رسمی به فعالیت اجتماعی خود ادامه دهند نیازمند این است که ساز و کار آن فراهم شود اگر خلأ قانونی دارد باید قوه مقننه وارد شود و قوه مجریه نیز در سیاست‌گذاری‌ها و اجرای آنها به این موضوع دقت کند و شرایطی را فراهم کنند که زنان به صورت منعطف در مشاغل رسمی حضور داشته باشند.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: زنان ما مشارکت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارند و الزاماً نیاز نیست بر اساس تعاریف سازمان ملل بحث اشتغال زنان تعریف شود ما زنان زیادی داریم که در فعالیت‌های عام المنفعه و در فعالیت‌های بسیج شرکت می‌کنند بیش از 8 میلیون نفر در این زمینه مشارکت آموزشی، علمی و پژوهشی دارند.

اصلانی افزود: اما در این میان عده‌ای هم مایل هستند که به صورت رسمی در مشاغل دولتی فعالیت داشته باشند که برای آنها باید سازوکار ویژه‌ خود را داشته باشند که بتوانند از روش‌های مختلف استفاده کنند مانند نیمه وقت بودن یا بهره گیری از دور کاری و روش‌هایی که اصل بر تحکیم خانواده باشد.

وی اظهار داشت: حتی حرکت‌های کلان کشور نیز باید مبتنی بر تحکیم خانواده باشد بنابراین حتما باید به این سمت برویم که قوه مقننه و مجریه به این سمت بروند که شرایط اشتغال منعطف برای حضور رسمی زنان در مشاغل دولتی را فراهم کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان تصریح کرد: هم اکنون خانم‌های کارگر از صبح تا عصر مشغول کار هستند که این موضوع می‌تواند خطر و تهدیدی برای تحکیم خانواده باشد، مشارکت زنان در پیشرفت کشور فوق العاده چشمگیر است و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

/انتهای متن/

درج نظر