80 درصد شرکت‌کنندگان جشنواره هنرهای تجسمی کشور دختر هستند

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس،مسئول کمیته اجرایی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور گفت: 80 درصد شرکت‌کنندگان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور دختر هستند.
حمید اخوان صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های فنی‌و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های فنی‌و حرفه‌ای کشور فرصت مناسبی برای نمایش توانمند‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار منتخب جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های فنی‌و حرفه‌ای در حاشیه این مسابقات خاطر نشان کرد: دستورالعمل ارسال آثار از 20 تا 22 تیر ماه سال جاری به استان‌ها اعلام شده بود.

مسئول کمیته اجرایی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور با بیان اینکه نمایشگاه آثار دانش‌آموزان از 30 تیر ماه در فرهنگسرای امام خمینی برپا شده است، ادامه داد: مراسم اختتامیه جشنواره نیز در این فرهنگسرای امام خمینی برگزار می‌شود.

اخوان با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در 9 رشته، سه درس و یک طرح درس مطرح کرد: برای هر یک از رشته‌های مذکور سه داور و یک ناظر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سهم حضور دختران در این را رقابت‌ها بیشتر از پسران است، ادامه داد: 80 درصد از شرکت‌کنندگان این رقابت‌ها دختران و 20 درصد باقی مانده پسران تشکیل می دهند.

مسئول کمیته اجرایی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور با بیان اینکه روز 31 تیر ماه جاری زمان آزمون عملی برگزیدگان مرحله نخست است، تاکید کرد: روز یکم مرداد ماه نیز از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

اخوان با بیان اینکه در مراحل اولیه این رقابت‌ها از همه استان‌های کشور حضور داشتند، اظهار کرد: در مرحله عملی هفت استان حذف شده و استان‌های خراسان جنوبی، قزوین، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و لرستان در این مرحله فاقد نماینده هستند.

این مسئول با اشاره به برگزاری این جشنواره در موضوعات مختلف اعلام کرد: مسایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی از جمله موضوعات مطروحه در این جشنواره است.

مسئول کمیته اجرایی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور با اشاره به بخش ویژه محیط زیست در این رقابت‌ها مطرح کرد: محیط زیست استان زنجان برای برگزیدگان بخش محیط زیست جوایزی در نظر گرفته است.

/انتهای متن/

درج نظر