چگونه چاقی را در بچه ها کنترل کنیم؟

چاقی کودکان می تواند از عواملی باشد که در مورد آنها خشونت و زورگویی صورت بگیرد. والدین چگونه باید رفتارهای کودکان را در مورد غذا خوردن کنترل کنند تا مانع چاقی آنها شوند؟

0

خشونت و زورگویی  بر اساس عوامل مختلف مثل چاقی،  نژاد، تبعیض جنسیتی، ٰناتوانی، مذهب و دین و یا سطح مهارت های دانشگاهی صورت می گیرد. اساتید بر اساس مطالعاتی که پیشتر صورت گرفته تاکید بر ٱن داشته اند که کودکان چاق و فربه از جمله نخستین قربانیان این نوع خشونت هستند. سه چهارم شرکت کنندگان این مطالعه که از کشورهایی نظیر امریکا، کانادا، ایرلند و استرالیا هستند می گویند که لازم است مدارس نسبت به مساله وزن دانش آموزان توجه بیشتری داشته و سیاست هایی را اتخاذ کنند که به محافظت از کودکان چاق منجر شود. در حال حاضر هیچ قانون فدرال  که  برخورد مناسب با افراد  چاق را مشخص کند، وجود ندارد.

در واقع قرار نیست که در روزگار ما وزن یک کودک مورد سوء استفاده و خشونت قرار بگیرد. اما باید بدانیم که رفتارهای مرتبط با چاقی برخاسته از مسایل روحی و روانی است و جنبه ارثی دارد.  در عین حال والدین بایستی رفتارهای درون خانه را به منظور سالمتر نگه داشتن کودکان هم در زمان کودکی و هم در زمانی که بزرگ می شوند، کنترل کنند. بر طبق یافته های جدید در ایالت میشیگان اضطراب دوران کودکی در خانم ها مهمترین عامل افزایش وزن طولانی مدت نسبت به اضطراب  در بزرگسالان است. ممکن است شما تصور کنید که با دادن کمتر غذا به کودکان خود، آنها را کنترل می کنید که چاق نشوند اما در حقیقت شما آنها را از درسی بسیار مهم دور نگه می دارید. بر طبق مطالعه جدیدی که در “مجله اکادمی تغذیه و رژیم غذایی”   منتشر شده، هنگامی که کودکان خودشان غذا را سرو می کنند، بهتر می توانند به میزان گرسنگی خود پی ببرند. به گفته محققان بچه هایی که به هنگام خوردن غذا تحت کنترل هستند، بیشتر به امتحان کردن و چشیدن غذاهای جدید علاقه نشان می دهند.

منبع: یاهو /انتهای متن/

درج نظر