خواهش می کنم ازدواج نکنید!

 این روزها  بحث ازدواج و تشکیل خانواده و بالا رفتن سن ازدواج جوانان نقل هر مجلسی شده است؛ دغدغه ای که در بسیار موارد، احساس نیاز به آن توسط  فردی غیر از دختر و پسر احساس می شود. در این صورت خواهش من این است که لطفا فقط با این مقدمه ازدواج نکنید!

1

نسیم شهسواری/

 ازدواج کردن به هر قیمت  که نتیجه تلخ آن بالا رفتن میزان طلاق های رسمی و عاطفی در سال های نخستین زندگی است هر جا که می روی و یا هر کانال تلویزیونی که ببینی با تبلیغاتی در جهت ازدواج آسان و مهریه کم و توقع پایین و … صحبت می کنند. متن ها می نویسند در مذمت بالا رفتن سن ازدواج دخترها و سخن ها می رانند از این که مجرد موندن دخترها فاجعه ای است بس عظیم!

البته بنده موافق مهریه های سنگین و مراسم های مجلل نیستم و با این قسمت تبلیغات شون مشکلی ندارم. چیزی که باهاش مشکل دارم ازدواج کردن به هر قیمتیه!

اول روی صحبت من با دختران ازدواج نکرده است.

اگه تو خونه پدری موقعیت سخت و بدی دارید و یا بدجوری احساس تنهایی می کنید، فقط برای فرار از این موقعیت، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه شکست عشقی خوردید یا بدجوری عشقتون بهتون نارو زده، برای فراموش کردن یا در آوردن لج طرف، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز موقع تصمیم گیری و انتخاب، حتی انتخاب یک جوراب! دودل و مردد هستید و نیاز به تایید مامان و بابا دارید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز احساس نیاز به ازدواج نمی کنید، اگه هنوز ترس های پنهان و شک در خواسته هاتون در مورد ازدواج دارید، فقط و فقط به خاطر دیر شدن و بالا رفتن سن و خواهش و تمناهای مامان و بابا و مادربزرگ و خاله و زن دایی و عمه و … خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه خیلی زود خشمگین میشید و کنترلی بر خشم تون ندارید و موقع عصبانیت می زنید نصف ظروف خونه یا فک طرف مقابل را پایین میارید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز این قدر مسئولیت پذیر نشدید که والدین محترم حتی خرید نون منزل را هم به شما نمی سپارند، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز نمی دونید ادویه ها را توی کدوم کابینت می گذارند و یا مراحل پخت یک غذا به چه ترتیبه و یا زباله ها خود به خود نمیرند دم در خونه یا لباس ها و کفش ها توی کمد واکس می خواد و یا ماشین چه موقع نیاز به بنزین داره و… خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز وقتی به خواسته تون نمی رسید و یکی بهتون «نه» میگه قهر می کنید و عصبانی میشید و به هم می ریزید و زمین و زمان را به هم کوک ریز می زنید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

 

و به آقا پسرها می گم:

اگه هنوز شاغل نیستید و دست مبارک در جیب پدر بزرگوار می باشد و نمی تونید از ایشون استقلال مالی داشته باشید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

از اون بدتر اگه هنوز نمی تونید به دیگران «نه» بگید و نمی تونید احساسات، باورها و خواسته های خودتون را از احساسات، باورها و خواسته های دیگران تفکیک بدهید و هنوز به استقلال عاطفی و فکری نرسیدید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه هنوز دوستانتون براتون اولویت اول زندگی هستند و یا حس می کنید نیاز به تنوع طلبی به شکل بسیار حاد دارید و نمی تونید از هیچ یک از داف هایی که از شعاع یک کیلومتری دید شما رد میشند، بگذرید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگر بسیار خودخواه هستید و فکر می کنید نظر و خواسته شما آیه آسمانی هست که لاریب فیه!! و باید و حتما و تحت هر شرایطی انجام بشه! خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگر هنوز مادرجان، پدر محترم، خان عمو، آبجی بزرگه، حاج آقا، استاد بزرگوار، جد گرامی و… و بقال سرکوچه اولویت احساسی، فکری، مالی و … بالاتری از همسر آینده شما دارند، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگر هنوز هوش اقتصادی پیدا نکردید و یاد نگرفته اید چگونه دخل را برابر خرج بنمایید، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

از اون بدتر، اگه هنوز هوش هیجانی تون  پایینه  و نمی تونید تفاوت بین احساس غم، شادی، خشم، دلواپسی و… را در طرف مقابل تشخیص بدهید و واژه ای به نام «همدلی» به گوشتون نخورده، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه بسیار سلطه گر هستید و می خواهید تمام ارکان زندگی طرف مقابل را تحت سیطره خودتون داشته باشید که بی اذن شما حتی در خلوت هم آب نخوره! خواهش می کنم ازدواج نکنید!

اگه مشکلات افسردگی، اضطراب، وسواس، پارانویا، خودشیفتگی، اختلالات دوقطبی و… دارید و احساس می کنید نیاز به درمان ندارید و یا والدین و اطرافیان محترم تصور می کنند که ازدواج نوشداروی این دردهای بی درمان هست!! تمنا می کنم، خواهش می کنم ازدواج نکنید!

و این را بدانید که ازدواج کردن یک عادت نیست.

ازدواج کردن یک  مد نیست  که بدوی که مبادا از آن عقب بمانی.

ازدواج کردن یعنی تشکیل یک خانواده با همه بایدها ، نبایدها و قوانینش.

ازدواج کردن فقط پوشیدن لباس سفید عروسی و جامه یرازنده دامادی نیست .

ازدواج کردن یعنی مهیا شدن یعنی پذیرفتن اینکه  تو سرپرست شدی

ازدواج کردن یعنی ساختن یک خانه جدید که سقفش رو به آسمان باشد.

لطفا  به هر قیمت ازدواج نکنید!  

/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)