پنج خوردنی خوشمزه کلید تناسب اندام

خوردنی‌هایی که می‌گوییم تنها در کام شما لذیذ است بلکه در حفظ تناسب و سلامت اندام شما نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

0

به گزارش به دخت و به نقل از مشرق، برخی از خوردنی‌ها علاوه بر این که لذت‌بخش خواهند بود در حفظ سلامت اندام شما نیز تاثیرگذار هستند.

1- سیب: تحقیقات حاکی از آن است که سیب به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی قوی حقیقتاً شما را بی نیاز از دکتر می‌کند. (ضرب المثل انگلیسی: روزی یک سیب بخور تا رنگ دکتر را نبینی!) به شخصه به هیچ قیمتی حاضر نمی شوم فرصت گاز زدن به یک سیب درخشان و خوش آب و رنگ را از دست بدهم اما افق دید خود را گسترش دهید! به خوراک جو دوسر که بسیار برای صبحانه مفید است اندکی سیب رنده شده بیفزایید. همچنین برش هایی از سیب به ساندویچ بادام زمینی خود اضافه کنید.

2- قره قاط: پختن این میوه ترش و خوش آب و رنگ بسیار لذت بخش است. قره قاط از سوزش مجاری ادرار در صورت ابتلای شما به بیماری دستگاه تناسلی جلوگیری می‌کند. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین آ و ویتامین سی است.

نیم فنجان قره قاط تازه تنها 25 کالری دارد. از همین رو هر وعده دست کم یک فنجان پر آن را میل کنید. قره قاط خرد شده و تازه را روی سالاد بپاشید یا خشک شده آن را به کلوچه یا سالاد کلم بیفزایید.

3- کدو حلوایی: این میوه سرشار از ویتامین آ و فیبر است و اگرچه دارای نشاسته است؛ کمتر از آن چه گمان می‌کنید کالری دارد. یک فنجان کدوی پخته حاوی تنها 80 کالری است؛ کمتر از برشی از یک قطعه نان.

شش گرم فیبر بخورید تا چنان سرزنده و شاداب شوید که هیچ گاه خطا نکنید! کدو حلوایی را علاوه بر شیره افرا می‌توان با اندکی دارچین صرف کرد. به جای سیب زمینی یا برنج برش‌هایی از کدو حلوایی را به سوپ خود بیفزایید تا غذای شما مقوی‌تر شود.

4- کلم: پاییز فصل همه انواع کلم است. از همین رو سالاد پاییزی بدون کلم تنها حکایت از بی سلیقگی دارد. کلم خصوصیات ضدسرطان قدرتمند و کالری اندکی دارد. گل کلم با روغن زیتون و گردوی برشته بسیار مفید و خوش خوراک است.

5- انگور: انگور سرشار از موادی است که از برخی انواع سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند. هنگام سرخ کردن جوجه به تابه انگور قرمز بیفزایید. به برنج نیز می توان انگور خشک شده (کشمش) یا حتی انگور تازه افزود. اگر خوشه‌ای از انگور را در یک کاسه آب چند ساعت داخل فریزر بگذارید بسیار مطبوع و لذیذ خواهد بود.

/انتهای متن/

درج نظر