سختی‌ های اداره شهر برای یک زن چند برابر است

شهرداری نهادی است که در آن بحث و جدل یا دعوا زیاد اتفاق می‌افتد و از بسیاری جهات با دیگر نهاد‌ها تفاوت دارد؛ چراکه مستقیماً با خود مردم در ارتباط است.

0
شهردار شهر سرباز گفت: همیشه احساس مسئولیت خاصی نسبت به زنانی که برای آن‌ها الگو قرار گرفته‌ام، دارم؛ چراکه اگر به عنوان اولین مدیر زن در استان، کارنامه موفقی از خود ارایه ندهم، مردم و مسئولین، به زنان اعتماد نمی‌کنند. همچنین اگر نتوانم فعال باشم و وظیفه‌ام را به خوبی مدیریت کنم، ممکن است جامعه زنان زیر سؤال برود. در واقع من دو مسئولیت بر عهده دارم؛ هم مسئولیتی از طرف زنان و هم مسئولیت اداره‌ شهرداری.
 
به گزارش به دخت و به نقل از مهرخانه، سامیه بلوچ‌زهی در خصوص عمده‌ترین مشکلات و درخواست‌های زنان شهر خود گفت: یکی از مشکلات شهر سرباز کمبود زمین است؛ چراکه شهر سرباز، شهر بسیار کوچکی است و بیش از 2 کیلومتر مساحت ندارد؛ به همین دلیل زنان در این شهر با کمبود فضا‌های ورزشی، پارک‌ها، فضاهای فرهنگی و آموزشی مواجه‌اند. زنان این شهر از من به عنوان یک زن انتظارات بیشتری نسبت به یک مرد دارند و می‌خواهند که خواسته‌هایشان را برآورده کنم؛ در صورتی که حتی من یک متر مربع هم زمین برای ایجاد این‌گونه فضاها در اختیار ندارم.
 
 
baluchzeh1i
 
 
سعی‌ام را می‌کنم که تا پایان مسئولیتم، پارک بانوان را به بهره‌برداری برسانم
وی ادامه داد: برای برآورده‌کردن این نیاز یک کوه را تجهیز کردیم تا به صورت پارک بانوان درآید و زنان بتوانند از امکانات آن استفاده کنند. من شخصاً تمام سعی‌ام را می‌کنم که تا پایان سه سال باقی‌مانده از مسئولیتم، این پارک را به اتمام و بهره‌برداری برسانم.
 
 
برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان بهداشت خانواده و تربیت کودک
شهردار شهر سرباز درخصوص سایر اقدامات خود برای زنان شهر سرباز اظهار داشت: تاکنون علی‌رغم کمبود بودجه و امکانات و همچنین مشغله‌های کاری‌ام؛ برای کاهش مشکلات زنان شهر سرباز و افزایش سطح آگاهی آن‌ها برنامه‌هایی برگزار کرده‌ایم؛ ازجمله همایش مقام و منزلت زن بلوچ. همچنین هر 2 ماه یک‌بار کارگاه‌های آموزشی رایگان در موضوعات بهداشت خانواده، بهداشت زنان، نحوخ تربیت کودکان، روانشناسی کودک و خانواده و عوامل ایجادکننده‌ آرامش در خانواده تشکیل می‌شود که اکثر این کارگاه‌ها مربوط به حل مسایل و مشکلات زنان بوده است.
 
 
آوردن دانشگاه علمی کاربردی به شهر و ارتقاء درجه‌ شهرداری 
بلوچ‌زهی ادامه داد: بعد از گذشت 6 ماه از آغاز مسئولیتم، رضایت مردم جلب شد و به گفته اکثر افراد، اصلاً فکر نمی‌کردند که یک خانم در طی این مدت بتواند چنین تحول عظیمی را در سطح شهر ایجاد کند. انجام کارهای فرهنگی از قبیل آوردن دانشگاه علمی کاربردی، ارتقاء درجه‌ شهرداری، اصلاحات زیربنایی و اقدامات عمرانی سبب شد که اکثر مردم به من بگویند بعد از اتمام مأموریت خود، باز هم شهردار بمانم.
 
 
بحث‌وجدل‌های فراوان در نهاد شهرداری/ سختی‌های اداره شهر برای یک خانم چند برابر است
شهردار شهر سرباز کار در شهرداری به عنوان شهردار را مسئولیت سنگینی دانست و اظهار داشت: شهرداری نهادی است که در آن بحث و جدل یا دعوا زیاد اتفاق می‌افتد و از بسیاری جهات با دیگر نهاد‌ها تفاوت دارد؛ چراکه مستقیماً با خود مردم در ارتباط است. 
 
وی ادامه داد: به همین دلیل هرکسی نمی‌تواند از عهده‌ این شغل برآید و قطعاً سختی اداره‌کردن آن برای یک خانم چند برابر است. به همین دلیل شخصی که برای این شغل انتخاب می‌شود، باید ظرفیت و توان بالایی برای اداره و مدیریت داشته باشد. من نیز در ابتدای کار با مشکلات و سختی‌هایی روبه‌رو شدم، ولی بعد از این مدت توانستم خود را با شرایط این شغل تطبیق دهم و برای اداره‌ این مسئولیت ظرفیت و توان تحمل خود را بسیار بالا ببرم. 
 
 
مسئولیتی از طرف جامعه زنان و مسئولیتی به عنوان یک شهردار
بلوچ‌زهی در خصوص ویژگی‌های مسئولیتش گفت: همیشه احساس مسئولیت خاصی نسبت به زنانی که برای آن‌ها الگو قرار گرفته‌ام، دارم؛ چراکه اگر به عنوان اولین مدیر زن در استان، کارنامه موفقی از خود ارایه ندهم، مردم و مسئولین، به زنان اعتماد نمی‌کنند. همچنین اگر نتوانم فعال باشم و وظیفه‌ام را به خوبی مدیریت کنم، ممکن است جامعه زنان زیر سؤال برود. در واقع من دو مسئولیت بر عهده دارم؛ هم مسئولیتی از طرف زنان و هم مسئولیت اداره‌ شهرداری.
 
 
من تنها مدیر زن در شهر سرباز هستم
شهردار شهر سرباز با بیان این‌که هم‌اکنون من تنها مدیر زن در شهر سرباز هستم، افزود: در زمان مسئولیتم قصد داشتم یک زن را به عنوان مسئول امور اداری منصوب کنم، ولی به دلیل این‌که برای جذب افراد باید مجوز استخدامی داشته باشیم و من این مجوز را نداشتم، نتوانستم تاکنون هیچ خانمی را جذب شهرداری کنم.
/انتهای متن/
درج نظر