حضور موثر زنان در فعالیت‌های دینی لازمه پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی

مسئول دبیرخانه‌ی کانون مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: حضور موثر زنان در فعالیت‎های مسجدی، جامعه را به جامعه طراز اسلامی نزدیک می‎کند.

0

به گزارش به دخت و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام «مراد یوسفی» در نشست رابطان منطقه‎ای بانوان در شهرکرد، افزود: هم‌اکنون جامعه ما برای رسیدن به طراز اسلامی و پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی، به حضور بیش از پیش زنان در فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی نیاز دارد.

وی ساماندهی، برجسته‌سازی و بالا بردن میزان مشارکت زنان در فعالیت‌های فرهنگی مساجد را از اهداف راه‎اندازی واحد بانوان در دبیرخانه کانون مساجد برشمرد و افزود: چشم‎انداز مطلوب ما این است که همه‌ی کانون‌های مساجد استان ضمن معرفی رابطان خود، فعالیت‎های خواهران و برادران را در کنار یکدیگر داشته باشند.

یوسفی در ادامه گفت: باید بکوشیم تا با بهره‌گیری مناسب از داشته‌هایمان، افق روشنی را درمقابل آیندگان و فرزندانمان ترسیم کنیم.

کارشناس امور بانوان دبیرخانه کانون مساجد استان نیز در این نشست گفت: هم‌اکنون 200 رابط خواهر در کانون‎های مساجد استان شناسایی شده که با دبیرخانه استان در تعامل مطلوب هستند.

«آسیه ارزانی» در ادامه به تشریح وظایف رابطان منطقه‎ای کانون‎ها در برگزاری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی پرداخت و افزود: برگزاری کلاس‎های احکام شرعی و صحت قرائت اذکار نماز ویژه خواهران، برگزاری جشن روز دختر، انجام فعالیت‎های شاخص در حوزه‌ی بانوان از موارد مورد انتظار است.

وی با اشاره به برخی فعالیت‎های شاخص در حوزه بانوان که هم‎اکنون در حال اجرا در این کانون‎ها است، تصریح کرد: اکنون کانون فرهنگی و هنری آفرینش گندمان با برگزاری دوره‌ی آموزشی سبک زندگی اسلامی و کانون کوثر وردنجان با برگزاری کلاس‌های سبک زندگی و مشاوره خانواده در طرح اوقات فراغت، فعالیت مطلوبی در بخش خواهران دارند.

به گزارش ایسنا، هم‎اکنون 382 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است.

/انتهای متن/

درج نظر