مشاوره به خانواده‌ها در زمینه بازی‌های رایانه‌ای

مدیر نظام رده بندی بازی‌های رایانه‌ای گفت: با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وب سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، بخش مشاوره خانواده در زمینه بازی‌های رایانه‌ای آغاز به کار کرد.

0

به گزارش به دخت و به نقل از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رضا احمدی مدیر نظام رده بندی بازی‌های رایانه‌ای، با یادآوری اینکه سازمان اسرا (ESRA) زیر نظر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند، افزود: این سازمان مسوولیت پاسخگویی و مشاوره به خانواده‌ها را در زمینه بازی‌های رایانه‌ای بر عهده گرفته است.

وی به اهداف سازمان اسرا در زمینه راه‌اندازی بخش مشاوره در وب‌سایت موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود مشاوره در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و نیاز جامعه و به خصوص خانواده‌ها، سازمان اسرا وظیفه خود دانست تا در زمینه بازی‌های رایانه‌ای به خانواده‌ها کمک کند.

احمدی افزود: سازمان اسرا می‌تواند در زمینه‌های«محتوای بازی‌ها (محتوای آسیب‌رسان)»، «معرفی بازی‌های مناسب برای (گروه‌های سنی مختلف)»، «توصیه به والدین (در ارتباط با نحوه بازی کردن فرزندان و مدت زمان و…)» و «نحوه رده بندی بازی ها» مشاوره ارایه دهد.

مدیر نظام رده بندی بازی‌های رایانه‌ای همچنین «معرفی بازی‌های ایرانی»، «معرفی بازی‌های مناسب دختران»، «بازی‌های آنلاین ایرانی و خارجی مناسب»، «معرفی کنسول‌های حرکتی و مزایای آن‌ها» و «تاثیرات مثبت و منفی بازی‌ها» را از دیگر محوهای مشاوره ارایه برای خانواده‌ها نام برد.

/انتهای متن/

درج نظر