تنوع بخشی به طراحی‌های پوشاک حجاب در آستانه به بن بست رسیدن است

یکی از فعالان حوزه تولید محصولات حجاب گفت: انبوه دانشگاه ها و آموزشگاه های طراحی لباس نمی توانند نیازهای طراحی تولیدکنندگان حجاب را برطرف کنند و شکاف بین فضای آکادمیک و صنعتی باعث شده است تا تنوع در طراحی پوشاک حجاب در آستانه به بن بست رسیدن باشد.

0

به گزارش به دخت و به نقل از فارس، رضا سلیمانی، از تولیدکنندگان محصولات حجاب اظهار داشت: در حال حاضر ما با مشکل  طراحی مدل های جدید و کارآمد در محصولات حجاب مواجه هستیم و این موضوع تاثیر مستقیمی بر ایجاد توان رقابتی در بازار می گذارد.

مدیر صنعتی مجموعه پوشاک اسلامی حیا با اشاره به ناکارآمدی خروجی های رشته های طراحی لباس دانشگاه ها و آموزشگاه ها  اعلام کرد: متاسفانه فضای حاکم بر رشته های طراحی لباس  در محیط های آکادمیک فضایی هنری است و به کلی از بایدهای تجاری و صنعتی تولید لباس دور هستند به همین دلیل  غالب طرح های ارائه شده توسط آنها قابلیت تولید ندارند؛ از سوی دیگر برای طراحی لباسی که بشود آن را به عنوان پوشاک اسلامی عرضه کرد حتما باید طراح خود حداقل های شاخصه های هویتی یک زن مسلمان ایرانی را باور داشته باشد و در طراحی خود لحاظ کند اما با تاسف باید گفت کمتر طراح آکادمیکی  در طراحی خود به این شاخص ها توجه می کند.

سلیمانی با شاره به پیشرفت کشورهایی نظیر مالزی و  ترکیه در تولید لباس های اسلامی گفت: در کنار بهره گیری از امکانات و دانش صنعتی به روز و پیشرفته در تولیدات این کشورها یکی از نقاط قوت آنها تنوع و زیبایی طرح هایی است که هم قابلیت تولید صنعتی دارند و هم تمام بایست های فقهی پوشش اسلامی را رعایت کرده اند. 

این فعال حوزه تولید پوشاک اسلامی تاکید کرد: برای جلب جوانان به مصرف پوشاک اسلامی و همچنین ایجاد توان رقابتی در بازار نیازمند طراحانی هستیم که بتوانند ضمن رعایت ضوابط اسلامی پوشش در طرح ها  با ارائه طرح های کارآمد و مبتنی بر نیاز مخاطبان به یاری تولیدکنندگان این عرصه بیایند.

سلیمانی نمایشگاه هایی نظیر نمایشگاه شب های نورانی ماه مبارک رمضان مصلی امام خمینی (ره) تهران را فرصت خوبی برای حضور طراحان دغدغه مند در حوزه پوشاک اسلامی و تعامل با تولیدکنندگان دانست.

نمایشگاه عفاف و حجاب مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران از ابتدای ماه مبارک رمضان تا بیست و سوم این ماه هر شب از ساعت ١٨ تا یک بامداد با حضور برندهای برتر و تولیدکنندگان محصولات حجاب برقرار است.

/انتهای متن/

درج نظر