پدر بچه اهل آزدی و دموکراسی است!

موضوع این هفته جلسه کافی شاد بحث داغ بچه زوجی است که این روزها به دنیا آمده و ظاهرا هنوز از راه نرسیده موضوع دعوا و جدل شده!

0

فریبا انیسی/

– صدای شوهرش هم دراومد.

– چی گفته؟

– گفته همسر من نه امریکا رفته، نه به آمریکا مهاجرت کرده و نه اساسا فرزندی در آمریکا به دنیا آورده و نه هرگز برای خود یا فرزندش شناسنامه آمریکایی درخواست کرده است!

ماری سرتق صدا بلند کرد که: خوب راست گفته، تو آلمان زایمان کرده! شوهرش هم تو آلمان به دنیا آمده، شناسنامه هم از همانجا می گیره.

روبی روده دراز گفت: گفته؛ اما من به همسر صبور و فرزند نازنینم وعده می دهم اجازه سلب هویت ایرانی شان را به هیچ بنی البشری نخواهم داد؛ هویتی که نه تنها به روی کاغذ است که بر جان و دل حک شده است.

ماری سرتق دوباره گفت: اگر این جوری بود که لازم نبود بره خارج همین جا زایمان می کرد. پس می خواست بچه اش شناسنامه خارجکی داشته باشه که رفت!

– زبون به دهن بگیر ، تا همین جا هم به عنوان کینه ورز و خائن شناخته شده ای!

نیلا بلا گفت: خائن به کی؟

روبی روده دراز گفت: تلاش برای لکه دار کردن آوازه یک هنرمند محبوب که امروز به همه نقش های ملی و فرا ملی اش، نقش یک مادر ایرانی را اضافه کرده، تنها سوء استفاده از صبر، نجابت و بزرگواری نیست، بلکه خیانت آشکار به فرهیختگی فرهنگی است. این را هم شوهرش در جوابیه اش نوشته ،

– یعنی اگر کسی هنرمند باشه کسی حق اعتراض به عملکردش رو نداره؟

– نه چون این کار جنگ روانی بر علیه هنرمندان است. به خاطر ترس از شهرت و محبوبیت آنها و…

نیلا بلا گفت: بی خیال حالا بچه اش را چی صدا می کنن؟

– خوب اسمش …؟

ماری سرتق گفت. اما روبی روده دراز گفت: خودش تومصاحبه اعلام کرده بود: به پدرش می گویم؛ اسمش را چه بگذاریم، می گوید اجازه بدهیم چهار پنج ساله که شد اسمش را خودش انتخاب کند. پدرش اهل آزدی و دموکراسی است.

– بچه چهار پنج ساله چه می فهمه… بعد تا اون وقت چی صداش می کنن؟

– ماری !!

صدای داد نیلا بلا بود که باعث چرخیدن همه سر ها به سوی میز ما شد. ماری سرتق گفت: باور کنین.

نیلا بلا گفت: حالا یه چیزی گفته، زیاد جدی نگیرین.

روبی لب ورچید و گفت: خدا وکیلی ما هم زیاد جدی نگرفتیم. اما خودشان خیلی خودشون را تحویل گرفتند تا آن جا که این کارها را در آستانه انتخابات مجلس، تلاشی برای  تعیین و تکلیف مناصب حکومتی می دانند. و اینکه امروز صورت مساله اصلی این ایام کشور رفع مشکلات اقتصادی مردم است و پیش کشیدن مسایل حاشیه ای زندگی خصوصی مشاهیر تلاشی عاجزانه برای انحراف افکار عمومی است…

– مگر قراره وکیل مجلس بشن؟

– حالا خودشون نه، پدراشون، مادراشون، برادراشون و… کلی فک و فامیل دارند همه از دم سیاسی و هنرمند.

ماری سرتق گفت: گفتم چرا فلان هنرپیشه هم دادش در آمده که چرا زندگی خصوصی ما را پررنگ می کنید؟

نیلا بلا گفت: خودشان می خواهند که زندگی خصوصی شان پر رنگ شود. عکس هایی که در شهرهای اروپایی انداختند خودشان در شبکه مجازی پخش کردن. ادعاهایی که در مورد عقد، نامزدی و طلاق، مهریه و پشت قباله و .. گفتند.  خودشان به شایعات دامن زدند. قدیم ها بچه را تا چهل روز بیرون نمی بردند. عکس بچه شش روزه را پخش کردند. حالا دم از زندگی خصوصی می زنن!

روبی گفت: والله سعدی هم گفته: زبان بريده بكنجي نشسته صم بكم — به از كسي كه نباشد زبانش اندر حكم .

/انتهای متن/

درج نظر