اراده‌ای برای تحقق وعده‌ها در حوزه زنان وجود ندارد!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملی نشدن وعده‌های داده شده در حوزه زنان گفت: تلاش می‌کنیم وعده‌های محقق نشده حوزه زنان در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

0

به گزارش به دخت و به نقل از فارس، فاطمه آلیا در مورد بر زمین ماندن دغدغه‌ها و مشکلات اساسی حوزه زنان گفت: مسئولان در خلال مصاحبه‌ها اعلام می‌کنند که مجموعه دولت در موضوعات و پیشنهادات حوزه زنان معاونت امور زنان را به بازی نمی‌گیرد و خود مسئولان نیز از این موضوع منتقد هستند، یا اعضای هیأت دولت به پیشنهاداتی که از سوی معاونت امور زنان مطرح می‌شود اهمیت نمی‌دهند یا تلاش‌های معاونت امور زنان باید بیشتر و جدی‌تر وارد شود و به جای اینکه سیاست‌های خود را به برخی مسائل خارجی یا ورود شتابزده به مباحث انتخاباتی معطوف کنند باید وقت موسع و جدی‌تری را برای پیگیری مطالبات زنان قرار دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون 50 درصد دولت گذشته و هیچ قدم مثبتی برای مسائل روزانه زنان جامعه برداشته نشده است نه پیشنهادی به مجلس و دولت، و این موضوع نشان می‌دهد که تلاش‌‌هایشان کافی نبوده است و باید بیشتر تلاش کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی کسی خودش را به خواب زده تلاش‌ها فایده ندارد، نمایندگان مجلس تلاش‌های خود را انجام دادند و قوانین را تصویب کردند اگر مجری اراده اجرا داشته باشد نظارت‌ها کمک می‌کند و در واقع بازوی حمایتی برای مجریان است که راه خود را بهتر پیش ببرند ولی وقتی اراده‌ای را در اجرا نمی‌بینند تذکر‌ها و پیگیری‌ها هم نتیجه‌ای ندارد و زمانیکه معاون رئیس جمهور هم با ناامیدی اظهار می‌کند که تلاش‌هایشان جواب نمی‌دهد یک جواب روشن است.

آلیا افزود: با اینکه 50 درصد از حیات دولت گذشته است وعده‌های حوزه زنان تا کنون حاصلی نداشته و خانم‌ها همچنان در بخش‌های مختلف منتظر هستند.

وی تصریح کرد: البته تلاش می‌کنیم در برنامه ششم توسعه مواردی را که وعده دادند و مغفول مانده در قالب مواردی در برنامه ششم بیاوریم، اگر چه اسنادی که برای تحقق ماده 230 و 227 برنامه پنجم بود نیز به بهانه‌های مختلف به نتیجه نرسید گاهی گفتند در حال انجام است، گاهی گفتند انجام دادنی نیست و در این مورد هم رایزنی با مجلس نداشتند و امیدواریم در برنامه ششم توسعه این موارد گنجانده شود.

/انتهای متن/

درج نظر