ژانگ: قدرت بدنی بانوان ایران از چینی‌ها بیشتر است

سرمربی چینی ساندای بانوان معتقد است ساندا کاران جوان ایران به لحاظ جسمانی قوی تر از چینی ها هستند.

0

ژانگ یو جیه که نزدیک به 40 روز است مربیگری تیم های ملی ساندا را بر عهده گرفته است در گفت و گو با خبرنگار ورزشی دانشجویان ایران (ایسنا) ، در خصوص قبول سکان هدایت تیم ساندا بانوان اذعان کرد: زمانی که پیشنهاد همکاری با تیم ساندا ایران به من داده شد استقبال کردم. باتوجه به اینکه تیم ساندای ایران بعد از چین در مکان دوم دنیا قرار دارد این پیشنهاد را قبول کردم و بعد از انجام صحبت های نهایی به ایران آمدم و قرار دادم را امضا کردم.

وی در خصوص سطح ساندای بانوان ایران گفت: من شناخت زیادی از ووشوی ایران نداشتم اما چند تن از قهرمانان ایرانی را که در مسابقات بین المللی رقبایم بودند را می شناسم. ما در حال حاضر تمرینات تیم ملی جوانان را پیگیری می کنیم. ووشو ایران جوانانی در ساندا دارد که به لحاظ جسمانی بسیار پر قدرت هستند و حتی باید بگویم که این جوانان در قیاس با هم رده های خود در چین از نظر جسمی قوی‌تر هستند.

مربی چینی تیم ملی ساندا بانوان در رابطه با امکانات اردوهای تیم ملی ساندا تصریح کرد: امکانات تمرینات تیم ملی قابل قبول است، اما شرایط می تواند از این بهتر شود. زمین و سالن بدنسازی بازیکنان در سطح متوسط است که برای رشد و پیشرفت بازیکنان کافی نیست و باید بهتر از این باشد. اگر سانداکاران ایران با امکانات ووشو چین تمرین کنند پیشرفت بیشتری خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که این امکان وجود دارد که ساندا بانوان ایران از چین هم جلو بزند؟ خاطر نشان کرد: نمی توان در مورد آینده صحبت کرد و هیچ چیز مشخص نیست. پیش بینی این مسئله سخت است. ووشو ورزش ملی چین است واکثر مردم چین در این رشته از کودکی فعالیت می کنند به همین دلیل پرورش قهرمان در چین زیاد است و حرف اول را در ووشو جهان چین می زند. اما ایران هم نوابغ زیادی در ووشو دارد و یکی از قدرت های برتر ووشو جهان محسوب می شود. در سال های نه چندان دور جایگاه ووشو ایران در جهان از این هم بهتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، طبق قراردادی که در 13 اردیبهشت ماه امضا شده ژانگ یوجیه هدایت تیم های ووشوی جوانان و بزرگسالان ایران در بخش ساندای بانوان را در مسابقات آسیایی و جهانی برعهده خواهد داشت.

رقابت های قهرمانی جوانان آسیا مردادماه امسال در چین و مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان، آبان ماه در اندونزی برگزار می شود. هم اکنون یو جیه به همراه تیم ملی ساندا جوانان در محل آکادمی ووشو تمرینات را پیگیری می کند. راضیه طهماسبی نیز همکار وی در کادر فنی تیم ووشوی جوانان ایران در بخش ساندای دختران است.

قرارداد این مربی چینی با فدراسیون ووشوی ایران تا تاریخ 30 نوامبر برابر با نهم آذر ماه سال جاری اعتبار خواهد داشت و قابل تمدید است.

ژانگ یوجیه در مدرسه تاگو از بزرگترین زیر مجموعه های مدارس شائولین، پرورش یافته است. وی دارنده مدال طلای جهان در سال 2005 و قهرمان جام جهانی 2006 است. وی علاوه بر قهرمانی جهان و جام جهانی، از سال 2009 هدایت تیم استان خنان چین را برعهده داشته و قهرمانان زیادی زیر نظر او پرورش یافته اند.

پیش از این پانگ یان نزدیک به شش سال هدایت تیم ملی ساندا را بر عهده داشت. پانگ یان اولین مربی خارجی تیم ساندا بانوان بود و همکاری وی با ایران سال گذشته در جام جهانی اندونزی به پایان رسید.

منبع: ایسنا / انتهای متن/

درج نظر