اختصاص پوشش بیمه‌ای مناسب برای زوج‌های جوان نابارور

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اختصاص پوشش بیمه‌ای مناسب برای زوج‌های جوان نابارور در راستای سیاست افزایش جمعیت تاکید کرد.

0

منصور حقیقت‌پور با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل یکی از ظرفیت‌های مناسب علمی استان اردبیل است، گفت: باید به جهاددانشگاهی تبریک گفت؛ چراکه در گذشته علی رغم کمبود بودجه و مکان مناسب، این مرکز را راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه قبل از راه اندازی این مرکز، زوج‌های جوان نابارور، آواره استان‌های دیگر می شدند، افزود: خوشبختانه با راه اندازی این مرکز، نه تنها زوج‌های جوان اردبیلی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، بلکه از استان های دیگر و حتی خارج از کشور نیز برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید حمایت علمی بر پایه دانش ها و تکنیک های نو از این مجموعه داشته باشیم، تصریح کرد: مکان مناسبی نیز باید در خورشأن این مرکز، ایجاد و تجهیز کنیم.

حقیقت پور خاطرنشان کرد: اگر بحث افزایش جمعیت برای نظام دارای ارزش است، باید به سمتی حرکت کنیم که پوشش بیمه ای مناسب برای زوج های جوان اختصاص یابد.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین هزینه های سنگین درمان برای جوانان، اندکی جفا به نظر می رسد، افزود: با توجه به اینکه دست دولت از لحاظ بیمه و خدمات درمانی باز گذاشته شده است، دولت باید به صورت ویژه در این خصوص ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید در این خصوص، مختصری هم در بحث فرهنگی ورود داشته باشیم، تصریح کرد: علما و فقها فتاوای خوبی را در این خصوص صادر کرده‌اند و باید این کار را انجام دهیم.

حقیقت‌پور با بیان اینکه در برخی از زوج‌های نابارور، پاره‌ای از حیاها و شرایط روحی روانی وجود دارد که نمی توانند بیماری خود را بیان کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از جوانان به دلیل حیا، سن باروری خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه علما، اساتید و خانواده ها جوانان را به لحاظ پزشکی تشویق و کمک کنند تا بارور شوند، گفت: این کار خلاف شرع نیست و جوانان باید از این ظرفیت استفاده و زندگی خود را شیرین کنند.

منبع: ایسنا/ انتهای متن/

درج نظر