افزایش مصرف مواد مخدر بین زنان نگران‌کننده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان تأثیرگذارترین قشر در جامعه و خانواده هستند که افزایش مصرف مواد مخدر در بین این قشر جامعه نگران‌کننده است.

0

سیدناصر رضایی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد به 5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: از 20 خرداد تا 5 تیر بالغ بر 40 برنامه مختلف در راستای آگاه‌سازی و مبارزه با مواد مخدر در سطح استان اجرا می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را مهمترین راه مقابله با این پدیده دانست و تصریح کرد:‌ عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درست به مردم در خصوص مواد مخدر زمینه‌ساز بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: رسانه‌های مکتوب، مجازی و صدا و سیمای استان می‌توانند با آگاهی‌بخشی نقش مهم و به‌سزایی در ارتقاء آگاهی مردم داشته باشند و رسانه‌ها می‌توانند در اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده شوم کمک بزرگی انجام دهند.

این مسئول کاهش ورود و عرضه مواد مخدر، کاهش تقاضا و توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را از سیاست‌های کلی کشور در برخورد با مواد مخدر دانست و افزود: توسعه برنامه‌های فرهنگی نقش مهم و به‌سزایی در مبارزه با مواد مخدر دارد.

رضایی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در سال گذشته 11 درصد رشد داشته است، از افزایش مصرف مواد مخدر در بین زنان ابراز نگرانی کرد و افزود: زنان تأثیرگذارترین قشر در جامعه و خانواده هستند که افزایش مصرف مواد مخدر در بین این قشر جامعه نگران‌کننده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد به کاهش سن مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: کاهش سن مصرف مواد مخدر در جامعه زنگ‌ خطری است که باید جدی گرفته شود و انتظار می‌رود خانواده‌ها نظارت بیشتری بر فرزند خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته سن ابتلا به مواد مخدر بالای 20 سال بوده اما در سال‌های اخیر سن مصرف مواد مخدر به 15 سال کاهش‌یافته است.

این مسئول به اجرای طرح شیوع‌شناسی مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: براساس مطالعات انجام شده در این طرح هفت هزار و 200 نفر معتاد در استان وجود دارد، ضمن اینکه نرخ ابتلا به مواد مخدر در استان 1/08 درصد است و کهگیلویه و بویراحمد یکی از پاک‌ترین استان‌های کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.

رضایی با بیان اینکه 70 مرکز ترک نیمه‌اقامتی در سطح استان وجود دارد به اهم برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: روز پنج‌شنبه 21 خرداد افتتاح ویژه‌برنامه روز مبارزه با مواد مخدر با حضور استاندار استان، برگزاری نمایشگاه عکس مواد مخدر، برگزاری همایش بهبود‌یافتگان مواد مخدر، برگزاری همایش گروه‌های مرجع با حضور هنرمندان، اصحاب رسانه، روحانیون و ورزشکاران در 25 خرداد در شهر دهدشت، برگزاری جنگ شادی در بهمئی از جمله برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر استان است.

وی در ادامه بیان کرد: سومین یادواره 12 شهید مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان مبارزه با مواد مخدر استان در روز سه‌شنبه 26 خرداد برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد‌: اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی، دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر، نمایشگاه عکس و کاریکاتور، برگزاری مسابقات ورزشی، بازدید از کمپ زنان و برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده در روز جمعه از ابتدای فلکه جهاد تا پارک معلم شهر یاسوج سایر برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح استان است.

منبع:فارس /انتهای متن/

درج نظر