ملی‌پوش والیبال بانوان: پیشرفت والیبال بانوان تنها وظیفه فدراسیون نیست

پاسور تیم ‌ملی والیبال بانوان گفت: وظیفه بر‌نامه‌ریزی و پیشرفت والیبال بانوان تنها برعهده فدراسیون نیست و وزارت ورزش و جوانان نیز در این راه باید حمایت و پی‌گیری‌های کافی را انجام دهد.

0

الهام فلاح درباره نتایج تیم ‌ملی والیبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا، اظها‌ر کرد: مسابقات قهرمانی آسیا در چین از سطح بالایی برخوردار بود و تیم‌ها بهترین نفرات خود را به مسابقات فرستاده بودند چرا که اکثر آنها در فکر کسب سهمیه مسابقات جهانی بودند. همین موضوع کار را برای ما سخت کرد. ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا بهترین نتیجه‌ را بگیریم، اما همان طور که گفتم تیم‌های آسیایی برای حضور در مسابقات بهترین تدارک را دارند و کار ما دشوار می‌شود.

فلاح در ادامه افزود: یکی از مشکلات ما نه تنها در این ر‌قابت‌ها ،‌ بلکه در دیگر مسابقات نوسان زیاد است. در بازی برابر ویتنام که در ست پنجم بازی را واگذار کردیم عملکرد خوبی داشتیم، اما خستگی ناشی از چهار ست گذشته باعث شد که در ست آخر 15 بر 12 شکست بخوریم. در واقع با وجود داشتن نوسان باز هم با تیم‌ها شرایط نزدیکی داشتیم. قبل از بازی با ویتنام همه ما این خود باوری را داشتیم که می‌توانیم پیروز شویم و شکست برابر این تیم باعث تعجب شد.

پاسور تیم ‌ملی والیبال بانوان درباره تکرار رده هشتمی در آسیا، گفت: از همان ابتدا و قبل از اعزام به ر‌قابت‌ها ما بارها گفته‌ایم که اگر بازی تدارکاتی خوب برای ما برگزار شود تیم‌های بانوان راحت‌تر می‌توانند با کشورهای شرق آسیا بازی کنند. سالی یک بار ما با این تیم‌ها بازی می‌کنیم به همین دلیل روبرو شدن با آنها سخت می‌شود، اما اگر در طول سال چندین بار با آنها بازی کنیم هم نوسانمان کمتر می‌شود و هم با آشنایی بیشتر با بازی آنها، عملکرد بهتری خواهیم داشت. بازی‌های تدارکاتی ما نسبت به دیگر تیم‌ها کم است و ما نمی توانیم برابر تیم‌ها مثل خودشان بازی کنیم چرا که شکل بازی‌ها متفاوت است و برای ایجاد تغییر به تعداد بیشتری بازی احتیاج داریم.

او درباره انتقادات مطرح شده نسبت به کادرفنی تیم ‌ملی، تصریح کرد: این درست نیست که علت کسب این رده را فقط کادر فنی بدانیم چرا که ما سال‌هاست در آسیا به این مقام می‌رسیم و مشکل نمی‌تواند از کادر فنی باشد. شاید اگر کادر دیگری هم بود همین نتیجه‌ به دست می‌آمد. آنچه که مهم است این که باید استعدادیابی انجام شود. ما در تیم‌های ملی بانوان بازیکنان پشتیبان نداریم که بخواهند جایگزین بز‌ر‌گسالان شوند، اگر از پایه کاری اساسی صورت بگیرد تمام این مشکلات از بین می‌رود.

فلاح ا‌دا‌مه‌ داد: ما از مسابقات برگشتیم و باید بر‌نامه‌ریزی درستی صورت بگیرد نه این که به مانند دوره‌های پیش همه چیز فراموش شود. من خیلی امیدوارم که با حضور خانم میرسپاسی امسال با سال گذشته متفاوت باشد چرا که بسیار پیگیر شرایط موجود است و ارزیابی و بررسی‌های زیادی انجام می‌دهد. امیدوارم با این پیگیری‌ها و بر‌نامه‌ریزی بلند مدت سطح ما تغییر کند.

او در پایان با تاکید بر این که وزارت ورزش و جوانان نیز باید به توسعه والیبال بانوان کمک کند، تصریح کرد: پیگیری‌های لازم باید از وزارت ورزش و جوانان شروع شود و این فقط کار فدراسیون نیست. حمایت لازم باید انجام شود، چرا که ما استعدادهای خوبی داریم، اما با وجود این استعدادها سرمایه‌گذاری کمی انجام می‌شود. موفقیت تیم‌های شرق آسیا به دلیل کار و تمرین زیاد است نه وجود استعداد. هزینه لازم روی والیبال بانوان صورت نمی‌گیرد، برای مثال دو سال است که ایاب و ذهاب ما تسویه نشده و به نوعی ما از جیب خودمان خرج می‌کنیم.

منبع: ایسنا/انتهای متن/

درج نظر