کیک بستنی

ایام عید و شادی فرصت مناسبی برای دور همنشینی ها و مهمانی هاست. چه بهتر که بتوانیم با کمترین هزینه و به راحتی با هنر و سلیقه خودمان، کام عزیزان مان را شیرین کنیم.

2

حانیه رضوی/

 

با همراهی به دخت می توانید کیک بستنی را به ساده ترین شکل ممکن تهیه کنید. نوش جان!

 

مواد لازم:

keyk 11

بستنی لیتری

کیک ساده

دراژه و میوه های فصل     جهت تزئین

 

طرز تهیه:

بستنی را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا انسجام خود را از دست داده و کمی آب شود. البته دقت کنید که خیلی آب نشود و در حدی که شل باشد کفایت می کند.

کیک صبحانه یا انواع کیک ساده که در اختیار دارید را با چاقو از عرض به برش های حدود یک و نیم سانت برش بزنید (ما در اینجا از کیک همراه با قطعات کاکائو استفاده کرده ایم)

keyk 10

 

keyk 9

 

کیسه فریزر را برش داده و داخل ظرف مورد نظر که میخواهید کیک تان به همان شکل فرم بگیرد، به حالتی که کاملا دیواره های ظرف را نیز پوشش دهد، قرار دهید.

سپس قطعات کیک را که برش داده اید را در کف و دیواره های ظرف بچینید. به نحوی که تا جای ممکن فضای خالی در ظرف وجود نداشته باشد.

 

keyk 8

 

keyk 7

در مرحله بعد تمام ظرف را پر از بستنی می کنیم. دقت کنید که بستنی را باید لایه لایه اضافه کنید و در هر لایه بستنی را با قاشق کاملا فشار دهید تا فضایی خالی باقی نماند و بستنی به صورت کامل به دیواره کیک بچسبد.

keyk 6

 

با توجه به اندازه ظرفتان می توانید از چند رنگ بستنی به صورت لایه های مختلف استفاده کرده تا در هنگام برش زدن، کیک نمایی چند رنگ و زیبا داشته باشد.

keyk 5

می توانید از انواع مغزها و میوه ها نیز به صورت برش هایی نازک در لابه لای بستنی استفاده کنید.

وقتی تا لبه کیک های دیواره، بستنی را ریختید. در لایه آخر باز برش های کیک را قرار دهید تا کاملا سطح ظرف و بستنی ها پوشیده شود. استفاده از تکه های منظم کیک ضرورتی ندارد و فقط نکته مهم اینست که فضایی خالی نماند و باید مواد را منسجم کرد.

keyk 4

در نهایت کیسه فریزر اضافی در ابتدای ظرف را روی کیک برگردانده و برای جلوگیری از خشک شدن کیک، روی کیک را سلفون می کشیم و چند ساعت (یک تا دو ساعت، بستگی به قدرت فریزر) کیک را در فریزر قرار می دهیم. تا بستنی ها کاملا سفت شود.

keyk 3

بعد از گذشت چند ساعت و سفت شدن کامل بستنی، ظرف را از فریزر خارج می کنیم. سلفون روی ظرف را برداشته و کیک را در ظرف مورد نظر برمیگردانیم. به دلیل استفاده از کیسه فریزر کیک به راحتی از ظرف خاج می شود. کیسه فریزر را از اطراف کیک جدا کرده و سپس با بستنی به رنگ دلخواه که از قبل در دمای محیط قرار داده ایم سطح روی کیک و دیواره ها را با بستنی پوشش می دهیم. (همانند خامه که در کیک های خامه ای استفاده می کنیم)، به نحوی که قطعات کیک دیده نشود. به دلیل آب شدن بستنی که برای سطح کار در نظر گرفته ایم، این قسمت از کار باید با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. برای اینکه ماله کشی ما با بستنی به راحتی صورت بگیرد، قاشق و یا چاقو و یا لیسک مورد استفاده خود را در ظرف آب فرو برده، بدین ترتیب بستنی همانند خامه فرم می گیرد. سپس روی آن را با انواع میوه فصل و یا به طریق دلخواه تزئین کنید. برای تزئین بیشتر دیواره نیز می توانید از اسمارتیس و یا خرده های کیک استفاده کنید.

keyk 2

 

keyk 1

نکته:

به جای استفاده از کیک های آماده می توانید از انواع کیک اسفنجی استفاده کنید.

اگر کیک بزرگی را میخواهید تهیه کنید و از ظرفی بزرگ استفاده می کنید، در میانه ظرف نیز از یک یا چند لایه کیک به نسبت اندازه قالب کیک تان استفاده کنید.

می توانید از قالب های کمربندی تک نفره نیز استفاده کنید و یا اینکه طلق را به اندازه دلخواه و با طول مورد نیاز برش داده به شکل دایره درآورید و به راحتی برای خود قالبی شبه کمربندی تهیه کنید.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (2)