کارگاه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در روستاهای شهرری افتتاح شد

0

همزمان با اعیاد شعبانیه دو کارگاه تولید پوشاک و جوراب در راستای اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از سوی گروه کارآفرینی ایران فردا با حضور مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در روستاهای شهرستان ری افتتاح شد.
به گزارش به دخت به نقل از فارس از جنوب صبح امروز دو کارگاه تولید پوشاک و جوراب در راستای اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از سوی گروه کارآفرینی ایران فردا با حضور سهیلا جلودارزاده مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در روستاهای گل‌تپه و طالب‌آباد بخش قلعه‌نو شهرستان ری افتتاح شد.

دو کارگاه تولید پوشاک و جوراب در مساحتی بالغ بر 400 مترمربع و اشتغال به کار بیش از 40 نفر از زنان سرپرست خانوار عصر دیروز با حضور سهیلا جلودارزاده مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهدی مجیدی ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﯾﺰﯼ ﻭ ﺍﺩﺍﺭﯼ ﻣﺎﻟﯽ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺭﯼ، حمیدرضا شاهسون مدیرعامل گروه کارآفرینی ایران فردا، فاطمه فکوریان مشاور امور زنان فرمانداری ری، کریم رئوف بخشدار قلعه نو، دهیاران روستاهای گل‌تپه و طالب‌آباد، اعضای شوراهای دو روستا و مردم این روستاها افتتاح شد.

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این کارگاه‌ها و اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار، از تلاش‌های حمیدرضا شاهسون مدیرعامل گروه کارآفرینی ایران فردا برای راه‌اندازی این کارگاه‌ها قدردانی کرد و فعالیت این گروه در عرصه اشتغالزایی را تحسین کرد.

جلودارزاده اظهار داشت: عدم رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار در شرایط امروز جامعه، هزینه‌های اجتماعی کشور را افزایش می‌دهد اما خوشبختانه با تلاش‌های گروهی همچون گروه کارآفرینی ایران فردا، شاهد افزایش حضور پرثمر زنان در جامعه برای تولید محصولات داخلی در کشور خواهیم بود.

وی برای گسترش این کارگاه‌ها در شهرستان ری و دیگر مناطق اطراف و رونق بیشتر کار آن‌ها قول مساعد داد.

جلودارزاده همچنین در بازدید از کارگاه خیاطی روستای گل‌تپه شهرستان ری از تلاش‌های دلسوزانه جاوید محمودی دهیار این روستا تقدیر کرد.

مدیرعامل گروه کارآفرینی ایران فردا نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور مسئولان و همکاری بخشدار قلعه نو و دهیاران برای راه‌اندازی این کارگاه‌ها عنوان کرد: گروه کارآفرینی ایران فردا تاکنون توانسته کارگاه‌های متعددی در مناطق مختلف برای اشتغالزایی زنان ایجاد کند و در صورت همکاری بیشتر مسئولان می‌تواند تعداد این کارگاه‌ها را افزایش داده و در روستاهای بیشتری آن‌ها را توسعه دهد.

حمیدرضا شاهسون همچنین در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به اشتغال بیش از 500 تن از بانوان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال بدون دریافت تسهیلات از نهادهای دولتی و بانک‌ها در 12 کارگاه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: ما با اینکه می‌توانستیم این مبلغ را در حوزه‌های دیگر حتی بدون سختی راه‌اندازی این کارگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم، اما فعالیت در عرصه کارآفرینی را یک امر مقدس دانسته و به اشتغال‌زایی از طریق کارآفرینی برای رونق اقتصاد کشور معتقدیم.

وی افزود: در صورتی که نهادهای مربوطه از طرح‌ها و ایده‌های موردنظر برای اشتغالزایی و کارآفرینی حمایت‌های لازم را داشته باشند، از طریق توسعه این کارگاه‌ها برای بیش از هزار نفر در سال 94 اشتغال ایجاد می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر