نایب رئیس تکواندوی بانوان: انتظار بیشتری داشتم

0

نایب رئیس تکواندو بانوان از حضور چهره های جدید و جوان در اردوهای تیم ملی بزرگسالان خبر داد.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا ،زهرا سروی در خصوص کسب اولین مدال بانوان در مسابقات جهانی تکواندو اظهار کرد: با توجه به این که من چهار دوره حضور را در مسابقات جهانی تجربه کرده ام و شاهد سطح مسابقات از نزدیک بوده ام باید بگویم این دوره از رقابت ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد. تمام تیم ها به لحاظ فنی از سطح بالایی برخوردار بودند. به دلیل این که این مسابقات در سال قبل از المپیک برگزار شد و مسابقات سرنوشت سازی بود تمام تکواندو برتر دنیا برای گرفتن امتیاز بالا این مسابقات حضور پیدا کردند. 32 مدال دربخش بانوان این مسابقات توزیع شد خوشحالم که از این مدال ها تکواندو کاران ما نیز سهمی داشتند.

سروی خاطر نشان کرد: علیزاده با کسب اولین مدال بانوان در مسابقات جهانی کار بزرگی کرد. او با 17 سال سن سالیان دراز برای افتخار آفرینی فرصت دارد و آینده روشنی در انتظار اوست.

وی با اشاره به این که انتظار از تیم ملی بانوان بیشتر از این بود اذعان کرد: تکواندوکاران دختر ما از لحاظ فنی فاصله زیادی با رقبا نداشتند و می توانستیم مدال های بیشتری را به دست آوریم. متاسفانه بازیکنان ما به خودباوری نرسیده بودند البته بازیکنان ما تجربه کمتری نسبت به دیگر ورزشکاران داشتند اما انتظار می رفت که عملکرد بهتری داشته باشند زیرا توانایی تکواندوکاران ایران بسیار بالاست و در سال های آینده نیز شاهد موفقیت های بیشتر تکواندو بانوان خواهیم بود.

نایب رئیس تکواندو بانوان در خصوص سهمیه المپیک بانوان گفت: به غیر از کیمیا علیزاده که امتیاز خوبی را از مسابقات جهانی به دست آورد و رنکینگ خود را بالا برد، دیگر نمایندگان ایران رنکینگ خوبی ندارتد. اما برای بهبود رنکینگ المپیکی دختران سعی داریم که نماینگان ایران رابه مسابقات گرند پری اعزام کنیم تا بتوانند با کسب امتیاز این مسابقات رنکینگ خود را بهبود بخشند.

وی افزود: پیش از این بانوان در کمتر مسابقه ای حضور پیدا کردند و نتوانستند امتیاز زیادی بدست آورند. البته بیشترین امید ما برای کسب سهمیه، مسابقات قاره ای است و امیدوارم بتوانیم در المپیک ریودوژانیرو نماینده داشته باشیم.

سروی با اشاره به این که استعداد های زیادی در تکواندو بانوان وجود دار گفت: پتانسیل تکواندو بانوان زیاد است. با برگزاری لیگ در رده های سنی مختلف استعداد های خوبی از این مسابقات کشف شده است. در بخش نوجوانان ما تکواندوکاران خوبی داریم که طی صحبت هایی که پیش از مسابقات جهانی داشتیم بعد از جمع بندی نهای و با تصمیم کادر فنی این بازیکنان به اردوهای بزرگسالان ملحق می شوند. همانطور که علیزاده از تیم ملی نوجوانان به تازگی به بزرگسالان رسیده است اما بهترین عملکرد را در بانوان داشت.

وی در پایان گفت: فعلا کار را با مربیان تیم بانوان ادامه می دهیم و قصد نداریم که تغییری در کادر فنی داشته باشیم. از عملکرد کادر فنی رضایت دارم و معتقدم این بازیکنان و کادر فنی می توانند کارهای بزرگ کنند و نمایش بهتری داشته باشند.

/انتهای متن/

درج نظر