جشنواره فيلم و عکس مادر، فيلمسازي آموزش مي‌دهد

0

به گزارش به دخت به نقل از آريا- رويا تيموريان عضو شوراي سياستگذاري اولين جشنواره ملي فيلم و عکس مادر گفت: از جمله اتفاق‌هاي خوب جشنواره فيلم و عکس مادر اين است که قرار است در اين جشنواره نيروهاي جوان آموزش‌هاي تخصصي درباره فيلمسازي ببينند.
به گزارشبه دخت،رويا تيموريان عضو شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم و عکس مادر درباره ضرورت برگزاري جشنواره فيلم و عکس مادر گفت: با شرايطي که سينماي ايران امروز دارد و با توجه به اينکه حضور نيروهاي با استعداد و جوان زياد است، هر اتفاق فرهنگي براي سينما ضرورت دارد.
وي در ادامه افزود: با توجه به اينکه جشنواره فيلم و عکس مادر هدفش تکريم و ارزش نهادن به مقام والاي مادر است است ضمن اينکه جشنواره‌هاي زيادي در کشور برگزار مي‌شود که هيچ ضرورتي براي برگزاري آن وجود ندارد، برگزاري آن حداقل سالي يکبار ضروري است.
بازيگر فيلم «شيفتگي» در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره فيلم و عکس مادر مي‌تواند اتفاقات فرهنگي خوبي به دنبال داشته باشد البته بايد به اين نکته نيز توجه داشت که در مورد مسائل و امور فرهنگي اگر با سياست‌هاي صحيح که کارآمد باشد جلو برويم قطعا به نتايج بهتري دست پيدا خواهيم کرد.
تيموريان درباره نام جشنواره نيز گفت: انتخاب نام جشنواره تحت عنوان جشنواره ملي فيلم و عکس مادر مي‌تواند بهانه‌اي باشد تا نيروهاي بالقوه و خلاق گرد هم آيند و رويداد فرهنگي مهمي را رقم بزنند.

جشنواره فيلم و عکس مادر، فيلمسازي آموزش مي‌دهد
وي ادامه داد: از جمله اتفاق‌هاي خوب جشنواره فيلم و عکس مادر اين است که قرار است در اين جشنواره نيروهاي جوان آموزش‌هاي تخصصي درباره فيلمسازي و پايه و اساس آن، تدوين، مونتاژ و… ببينند که فکر مي‌کنم کار جذابي باشد.
بازيگر «برف» همچنين گفت: بايد توجه داشت که برگزاري جشنواره نبايد تنها به صرف برگزاري آن و اينکه عده‌اي ديده شوند و سال‌هاي بعد از حضورشان استفاده نشود، باشد بلکه بايد از‌‌ همان ابتدا براي برگزاري جشنواره‌هايمان هدفي داشته باشيم تا در دوره‌هاي بعدي برگزاري نيز همان هدف را دنبال کنيم.
تيموريان ادامه داد: اينکه همتي گذاشته شده و جشنواره‌اي با هدف تکريم و ارزش نهادن به مقام والاي مادر برگزار شود کار بسيار نيکي است بنابراين بايد از فرصت پيش آمده ‌‌نهايت استفاده را ببريم.
وي درباره انتخاب يک خانم هنرمند به عنوان دبير جشنواره نيز گفت: همانطور که مي‌دانيد دبير بيشتر جشنواره‌ها مديران دولتي هستند و اغلب آقايان سردمدار هستند و به ندرت اتفاق مي‌افتد خانومي دبير يک جشنواره باشد ضمن اينکه کمتر از هنرمندان براي دبيري جشنواره استفاده مي‌شود بنابراين بايد اين موضوع را به فال نيک گرفت.
اين بازيگر تواناي کشورمان خاطرنشان کرد: سال‌ها پيش دبير جشنواره تئا‌تر بانوان بودم اما متاسفانه در نتيجه خروجي آن با من همکاري نشد. به نظرم براي برگزاري يک جشنواره مهم‌ترين نکته‌اي که بايد به آن توجه داشت مديريت صحيح است تا بتوانيم جشنواره را با اهداف مثبتي جلو ببريم و به سرانجام برسانيم.
تيموريان با بيان اينکه در جشنواره تئاتر بانوان طرح هاي زيادي را داده بودم، ادامه داد: به عنوان مثال، طرحي بود مبني بر اينکه در فرهنگسراها جايي براي آثار و عکس هاي بزرگان تئاتر درنظر گرفته شود و در نهايت همه اين آثار جمع آوري و در جايي مانند موزه تئاتر نگهداري شود که در مورد مرحوم جميله شيخي اينکار صورت گرفت اما متاسفانه به نتيجه نرسيد.
وي ادامه داد: به نظرم بايد توجه داشته باشيم تا جشنواره هايي که برگزار مي کنيم تنها جنبه تشريفاتي نداشته باشند تا خروجي خوبي را به دنبال داشته باشند اما متاسفانه اين امر مهم رعايت نشده و به همين دليل هم به کشور جشنواره ها معروف هستيم.
«نخستين جشنواره ملي فيلم و عکس مادر» به دبيري فاطمه گودرزي 6 تا 9 مردادماه در تهران برگزار مي‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر