تمایل ۶۶ درصد از زوجین به فرند آوری در سال اول ازدواج

0

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تمایل 66 درصد زوجین برای فرزند آوری در اولین سال پس از ازدواج را گام موثری برای افزایش جمعیت در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، دانست.

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به سیاست‌ها ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت، گفت: با توجه به جوانی، پویندگی و بالندگی جمعیت در مطرح بودن بحث ازدواج مناسب و تکریم و سلامت خانواده در ابعاد روحی، روانی و جسمی توجه به افزایش جمعیت بسیار مطرح است.

وی گفت: در این راستا آماری از زوجین جوانی که برای آزمایش‌های اولیه مراجعه می‌کردند، گرفته شد و بر طبق آن ۶۶ درصد زوجین تمایل به فرزند آوری در اولین سال پس از ازدواج دارند.

مطلق ادامه داد: ۳۴ درصد زوجین هم اعلام داشتند در زمان مناسب تمایل به فرزند آوری دارند.

وی در خصوص آمار بدست آمده در خصوص تمایل خانواده‌ها به تعداد فرزند، گفت: طبق نظر سنجی‌هایی که انجام گرفت، اغلب زوجین تعداد ۲و۳ فرزند را اعلام داشتند یعنی داشتن بیش از ۲ فرزند در نظر اکثر زوجین است.

وی در پایان گفت: با توجه به جوان بودن کشور در حال حاضر و از طرفی این تهدید که در سال‌های آینده کشور با بحران جمعیتی مواجه خواهد بود، در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری توجه به ایجاد شرایطی برای فرزند آوری زوجین جوان بسیار حائز اهمیت است.

/انتهای متن/

درج نظر