حکم دادگاه راشل کوری اعلام می شود

در حالی که هفت سال از شکایت خانواده “راشل کوری” از رژیم صهیونیستی می‌گذرد، قرار است حکم دادگاه در این رابطه روز 28 آگوست اعلام شود.

3

سرویس خبر به دخت/

 سارا کوری خواهر راشل کوری از اعلام حکم دادگاه بررسی پرونده این فعال حقوق بشری در روز 28 آگوست خبر داد. در این پرونده رژیم اسرائیل به کشتن راشل کوری، فعال حقوق بشری که به فلسطین سفر کرده بود، متهم است.

 

بر همین اساس، قرار است اعضای خانواده کوری، شامل والدین وی و خواهرش سارا کوری و برخی دیگر از اعضای خانواده، برای حضور در دادگاه به فلسطین اشغالی سفر  کنند.

راشل کوری دخترجوان 23 ساله آمریکایی بود که در زمینه صلح و دفاع از حقوق بشر فعالیت می‌کرد، در 16 مارس 2003 در حالی که به تخریب خانه‌های فلسطینیان در غزه اعتراض می‌کرد، از سوی اسرائیلی‌ها با یک دستگاه بولدوزر نظامی زیر گرفته و کشته شد.

 

 

 

 

 

در سال 2005 خانواده راشل کوری از طریق “حسین ابو حسین” وکیل خود، شکایتی را از رژیم صهیونیستی به دادگاه تقدیم کرد که بر اساس آن، این رژیم مسئول مرگ کوری اعلام و به اهمال در بررسی کامل پرونده مرگ متهم شده است. با وجود ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه راشل در مسیر دید راننده بولدوزر نبوده، چهار شاهد عینی از جنبش همبستگی بین‌المللی اعلام کرده‌اند که او هنگام نزدیک شدن بولدوزر کاملا برای سربازان قابل رویت بوده است. حتی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که هیچگاه بررسی کامل و شفافی در این‌باره صورت نگرفته است.

 

 

این دادگاه از تاریخ 10 مارس 2010 وارد مرحله شهادت شفاهی شاهدین شد . برگزاری15 جلسه شهادت با حضور 23 شاهد در طول دو سال ، نهایتا منجر به شکل‌گیری پرونده‌ای 2هزار صفحه‌ای شده است.

منبع : فارس/انتهای متن/

نمایش نظرات (3)