گشایش دومین نمایشگاه ملزومات ازدواج در مشهد

0

دومین نمایشگاه تخصصی ازدواج با رويكرد سنت نبوی همزمان با فرا رسیدن مبعث رسول مکرم اسلام (ص) با حضور مسئولان محلی در نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس گشایش یافت.

به گزارش به دخت به نقل از مهر، همزمان با فرا رسیدن مبعث رسول اكرم (ص) دومين نمايشگاه تخصصى ازدواج شامگاه جمعه طى مراسمى با همکاری سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری در محل نمايشگاه بين المللى مشهد گشایش یافت.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه اظهار كرد: این نمایشگاه به همت بخش خصوصی با حضور ۱۴۰ شرکت داخلی و نمایندگی خارجی عرضه کننده ملزومات ازدواج، باغ تالار و تشریفات عروسی، مبلمان و لوازم خانگی با حضور چهار استان خراسان رضوی، تهران، خوزستان، اصفهان را در فضای مسقف ۹ هزار مترى در معرض دید جوانان و خانواده ها قرار داده است.

محمد جواد حمید هدف از برگزارى اين نمايشگاه را ترويج فرهنگ ازدواج آسان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه شمار غرفه ها و شرکت کنندگان این نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: از جمله نمايشگاه هايى كه همزمان با نمايشگاه موضوعى ازدواج برگزار شده نمایشگاه تخصصی جهیزیه، مبلمان و لوازم خانگی در فضاى ۲۸۰ متر مربع است.

گفتنى است در آيين افتتاحيه اين نمايشگاه مراسم عقد زوج جوانى به صورت نمادين با حضور حجت الاسلام نصرالله پژمان فر و رییس کمیسیون ویژه نظارت و امربه معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد حجت الاسلام على اصغر لطفى برگزار شد.

سن ازدواج افزایش یافته است

رييس كميسيون ويژه نظارت و امربه معروف و نهى از منكر شوراى اسلامى شهر مشهد در اين مراسم اظهار كرد: متاسفانه آمارها نشان دهنده بالا رفتن سن ازدواج جوانان در جامعه است که وضعیت نگران کننده ای را در این زمینه ایجاد کرده است.

حجت الاسلام علی اصغر لطفی افزود: از سوی دیگر بالارفتن آمار طلاق نیز نگرانی ها یی در زمینه تشکیل خانواده و تربیت فرزندان به وجود آورده است كه برای برون رفت از اين وضعيت باید بسترهاى لازم به منظور فراهم سازی زمینه ازدواج آسان برای جوانان مهيا شود.

وی با اشاره به نقش آموزه هاى دينى و سيره نبوى در تسهيل ازدواج جوانان ابراز كرد: بهترین راهکار برای جلوگیری از کاهش سن ازدواج و طلاق در جامعه بازگشت به آموزه های دینی و سیره نبوی و ترویج آنها در جامعه است تا از بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جلوگیری شود.

رييس كميسيون ويژه نظارت و امربه معروف و نهى از منكر شوراى اسلامى شهر مشهد گفت: امروزه تجمل گرایی و بالارفتن سطح توقع جوانان از زندگی مشترک، ازدواج را بسیار مشکل کرده و لذا برای تسهیل ازدواج فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان و فراهم کردن ملزومات اولیه زندگی با همکاری نهادهای مختلف ضروری است.

وی تاكيد كرد: خداوند در قرآن کریم تاکید کرده که هیچ فردی به خاطر ازدواج فقیر نمی شود و این سنت نبوی خیر و برکت را برای زندگی فرد به همراه دارد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاكيد بر مشارکت خیرین جهت فراهم کردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان اظهار كرد: برگزاری اين نمایشگاه ها می تواند هم در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج و هم برگزاری مراسم ازدواج آسان نقش الگو ساز خوبى داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم گشایش نمایشگاه ازدواج که شامگاه جمعه و در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد همچنین از “صغرى محبوب” همسر شهید علیمردانی سردار چزابه نیز طی مراسمی تجلیل شد.

/انتهای متن/

درج نظر