نحوه جذب زنان سرپرست خانوار در شهرداری‌های 22 گانه

0

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با اعلام اینکه در حال حاضر 130 مرکز اشتغالزایی کوثر در شهر تهران فعالیت می کنند، تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش هیچ نهادی از جمله بهزیستی ، تامین اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی(ره) نباشند، می توانند به این ستاد مراجعه کنند.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، فهمیه فیروزفر درباره نحوه مراجعه زنانی که در حال حاضر سرپرست خانوار هستند، گفت: این دسته از خانم ها می توانند به شهرداری مناطق 22 گانه شهرداری مراجعه کنند و با کارشناس ستاد توانمندسازی دیدار و گفت و گو کنند اما جذب این افراد در ستاد توانمندسازی تنها براساس استعلام از سازمان های حمایتی است و در صورت عدم برخورداری از امکانات مجموعه هایی مانند بهزیستی ، تامین اجتماعی و کمیته امداد می توانند در سامانه ستاد توانمندسازی شهر تهران ورود پیدا کنند.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اعلام کرد: برخورداری از سامانه ستاد توانمندسازی و در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی سبب شده نقشه دقیقی از وضعیت زنان سرپرست خانوار و پراکندگی آنها در سطح شهر تهران داشته باشیم که مشخص شدن این اطلاعات در تعیین مکان مراکز کوثر در سطح مناطق نقش موثری دارد.

فیروزفر درباره اینکه این ستاد چه سیاست هایی را پیش روی خود دارد نیز اظهار کرد: ستاد توانمندسازی با توجه به رویکرد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و سعی بر حذف نگاه آسیبی و حمایتی به زن سرپرست خانوار، کار را شروع کرده است، به طوری که در این زمینه به حد مطلوبی رسیده ایم. البته نمی توان گفت همه این افراد به حد مطلوبی از نظر اقتصادی رسیده اند چون در این زمانه و اوضاع اقتصادی در خانواده هایی که هم زن و هم شوهر کار می کنند هم نمی توان چنین ادعایی داشت.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در ستاد امروز نگرش زن سرپرست خانوار به خودش عوض شده است و توانمندی اقتصادی کسب کرده است که بتواند در جامعه سالم و راحت در مراکز کوثر شرکت کند و با آرامش کار کند.حتی در زمینه اقتصادی به نقطه ای رسیده ایم که امروز کارآفرین هایی به ما مراجعه می کنند و در راستای دغدغه اجتماعی تلاش کرده و در جریان همکاری با ستاد، بانوان سرپرست خانوار رشد می‌کنند.

فیروزفر افزود: چندین دوره برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی سبب شده تا برندهای برتر کشور در کنار زنان سرپرست خانوار قرار گیرند و کیفیت تولیدات مراکز کوثر بالا برود و در این میان تعدادی از برندهای مطرح حامی مراکز کوثر شده اند.

بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، وی ادامه داد: در کشور ما متاسفانه کارآفرینی ماهیت اصلی خود را از دست داده است. از این رو در ستاد توانمند سازی سعی کردیم اشتغالزایی را دنبال کنیم، به طوری که بررسی می‌کنیم چه شغلی جواب می دهد و بر اساس آن برنامه ریزی می‌کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر