همایش کسب و کارهای اجتماعی در حوزه ی سالمندی برگزار شد

اولین همایش کسب و کارهای اجتماعی در حوزه سالمندی با رویکرد آلزایمر روز جمعه هجدهم اردی بهشت به همت موسسه کار آفرینان توسعه هزاره ی سوم وبا کمک انجمن آلزایمرایران و شهرداری منطقه 2 برگزار شد .

0

زهره توکلی/

به گزارش به دخت، اولین همایش کسب و کارهای اجتماعی در حوزه سالمندی با رویکرد آلزایمرروز جمعه هجدهم اردی بهشت به همت  موسسه کار آفرینان توسعه هزاره ی سوم وبا کمک  انجمن آلزایمرایران و شهرداری منطقه 2 برگزار شد .
ایجاد  کسب و کار و بنگاه های اجتماعی در حوزه سالمندی،آگاه سازی عمومی جهت پیشگیری و حمایت از افراد مبتلا به دمانس و بیماری آلزایمرو شناسایی  فرصت های کسب و کار در حوزه سالمندان  از اهداف این همایش بود.
دكتر طباطبايي معاون شهرداری منطقه 2 و دبير اجرايي پياده سازي “تهران شهر دوستدار سالمند”

در سخنرانی خود به کمک های شهرداری این منطقه برای سالمندان از جمله بازسازی محل عبور سالمندان  اشاره کرد و از ساخت مرکزی خبر داد که شهرداری منطقه 2 برای بهبود بیماران آلزایمری و انجام تمرینات و فعالیت های درمانی برای این گروه در اختیار آنان گذاشته است.البته مناسب سازی محیط های شهری و ارایه خدمات به سالمندان و بیماران آلزایمری از اهداف شهرداری ست که منطقه ی 2 اولین اجرا کننده ی این اهداف است.
دیگر سخنرانان شرکت کننده در این همایش  به روش های پیشگیری از آلزایمردر سنین سالمندی و  چگونگی مراقبت از بیماران آلزایمری پرداختند.
توجه به نوع تغذیه ،ورزش ،موسیقی ،نقاشی درمانی و بطور کلی هنر درمانی ،پیاده روی و ورزش مثل یوگا  ،انجام فعالیت های ذهنی  مانند جدول و شطرنج و…به عنوان روش هایی برای جلوگیری از آلزایمر معرفی شدند.
لازم به ذکر است که در کنار مراسم افراد کار آفرین  و خیرین با برپایی غرفه هایی محصولات تولیدی خود را عرضه کردند تا سود حاصل از فروش آن به درمان بیماران آلزایمری تعلق بگیرد.

10 (1) 12 (1) 13 (1) 14 18 27

/انتهای متن/

درج نظر