سهمیه بندی جنسیتی در انتخابات با شایسته سالاری دینی همخوانی ندارد

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه سهمیه بندی جنسیتی در انتخابات‌ها از جمله انتخابات مجلس با شایسته سالاری دینی همخوانی ندارد، گفت: به نظر می‌رسد فراکسیون زنان در ارائه پیشنهاد خود باید تجدید نظر کند و مصلحت کشور را درنظر بگیرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس ، مینو اصلانی با اشاره به طرح موضوعات و پیشنهاداتی برای افزایش تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک اصل بسیار مترقی در کشور ما به عنوان یکی از مردمی‌ترین کشورهای جهان وجود دارد که مردم در سرنوشت خودشان دخالت دارند، نظر می‌دهند و نظرات آنها بسیار فائق است.

وی ادامه داد: در بحث انتخاب نمایندگان نیز همواره بحث شایسته سالاری مطرح بوده است و هیچگاه نماینده‌ای به خاطر سن، جنسیت یا تحصیلات به مردم تحمیل نشده است و همیشه مردم بر اساس رأی و نظر خود پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و به افرادی که از نظر خودشان صلاحیت لازم را داشتند رأی دادند و تا کنون این آزادی در انتخاب افراد آنقدر ملموس و روشن بوده است که مردم می‌دانند هرآنکس که خواسته آنها باشد رأی می‌آورد.

اصلانی تصریح کرد: بحث سهمیه بندی جنسیتی به نوعی دخالت در نظرات مردم است که مردم ملزم باشند به خاطر جنسیت رأی دهند، این موضوع با قانون اساسی مغایرت دارد و براساس شایسته سالاری و مردم سالاری دینی همخوانی ندارد.

رئیس بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد فراکسیون زنان در ارائه این پیشنهاد خود باید تجدید نظر کند و مصلحت کشور را در نظر بگیرد و به شایسته سالاری احترام بگذارد، شاید اگر بر روی این طرح بیشتر فکر شود به نکاتی برسیم مبنی بر اینکه که حضور مردم اصل است و تلاش همه فراکسیون‌ها و مسئولان باید این باشد که زمینه انتخاب آزادانه را برای مردم فراهم کنند.

اصلانی افزود: نباید به انتخاب مردم قید و بند بزنند و مردم ما به قدری فهیم هستند که می‌دانند به چه کسی و بر اساس چه معیارهایی رأی دهند تا فردی چهار سال نمایندگی مردم را بر عهده بگیرد که صلاحیت لازم را داشته باشد، قید زدن به آزادی مردم صحیح نیست و با شایسته سالاری و مردم سالاری دینی همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از طرحی برای افزایش حضور زنان در مجلس خبر داده و گفته بود: در گذشته پیشنهادی برای افزایش حضور نمایندگان زن در مجلس ارائه داده بودیم که این پیشنهاد دوباره مطرح شده است که براساس آن در حوزه‌های انتخابی کشور که بالای 5 نفر کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند حضور حداقل یک نفر از بانوان واجد شرایط نامزدی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی در لیست انتخاباتی استانها پیش‌بینی گردد.

/انتهای متن/

درج نظر