کار سخت بانوان پاروزن آب‌های ارام برای کسب سهمیه المپیک

مربی تیم ملی آب‌های آرام بانوان گفت: با توجه به اینکه تیم‌های قدرتمند قایقرانی جهان در آسیا حضور دارند به همین دلیل کار تیم ملی بانوان برای کسب سهمیه ریو در مسابقه‌های قهرمانی آسیا نیز کار سختی است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، سیما عروجی درباره تمرین‌های تیم ملی بانوان اظهار کرد: دور جدید تمرین‌های تیم ملی بانوان در سال جدید آغاز شده است. این تمرین‌ها در دو بخش کایاک و کانون کانادایی با حضور 16 ورزشکار برگزار می‌شود. اولین مسابقه‌های پیش روی ما کاپ‌های جهانی است و بعد از آن قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک را در پیش داریم. کاپ‌های جهانی از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و به احتمال فراوان در سه کاپ شرکت می‌کنیم. پرتغال، دانمارک و آلمان کاپ‌هایی هستند که در کایاک برگزار می‌شود و کانو کانادایی هم یک کاپ جهانی دارد که فرانسه میزبان آن است.

او در ادامه افزود: تمامی این مسابقه‌ها قبل از انتخابی المپیک برگزار می شود و به لحاظ رکوردی حضور در کاپ‌های جهانی بر بهبود رکوردهای قایقرانان تاثیرگذار است. بر اساس انتخابی که در پایان سال 93 انجام دادیم تقریبا نفرات اعزامی به کاپ‌ها مشخص هستند و حدود سه یا چهار نفر را به مسابقه‌ها اعزام می‌کنیم. اردوی بلند مدتی هم که آخر سال گذشته در خارج از کشور برگزار شد شرایط بچه‌ها را خیلی بهتر کرد. برگزاری اردوی مناسب در زمستان روی نتایج بچه‌ها تاثیر زیادی دارد. امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم در ریودوژانیرو و نتایج خوبی بگیریم.

عروجی درباره انتقاد قایقرانان کانون کانادایی از توجه ناکافی مسئولان تصریح کرد: کانون کانادایی تقریبا رشته‌ای نوپا در ایران است و با این حال پیشرفت زیادی کرده است. چند قایقران خوب نیز به تیم اضافه شده‌اند و در مسابقه‌های پیش رو ما آن‌ها را محک خواهیم زد. به همین دلیل که رشته جدیدی است تعداد قایقرانان کم است اما با برنامه‌ریزی خوب به پیشرفت قابل توجه می‌رسیم.

او درباره مسابقه‌های کسب سهمیه نیز گفت: مسابقه‌های کسب سهمیه المپیک بسیار سخت است و همه تیم‌های آسیایی که جزو تیم‌های خوب دنیا هستند تلاش می‌کنند نتیجه خوبی را در مسابقه‌ها به دست بیاورند. همه تیم‌ها با بهترین آمادگی به رقابت‌های انتخابی می‌آیند و پیش‌بینی اینکه تیم ملی قایقرانی ایران چند سهمیه المپیک ریو را می‌گیرد، خیلی سخت است. تلاش من این است تیم ملی روند صعودی داشته باشد و بتوانیم آن را حفظ کنیم.

عروجی در ادامه افزود: گرفتن سهمیه المپیک در مسابقه‌های قاره‌ای کار سختی است در ماده کایاک تنها قایق اول سهمیه می‌گیرد. تیم‌های چین، ژاپن و قزاقستان جزو 6 تیم اول جهان هستند و امیدوارم بتوانیم با توجه به مسابقه‌های جهانی ایتالیا آمادگی خوبی را به دست بیاوریم و در مسابقه‌های قهرمانی آسیا سهمیه بگیرم. به دلیل حضور تیم‌های قدرتمند قایقرانی جهان در آسیا کار حتی در مسابقه‌های قهرمانی آسیا نیز برای کسب سهمیه سخت است.

/انتهای متن/

درج نظر