۵۶ مدیر در سیستان و بلوچستان زن هستند

به‌کارگیری بیشترین مدیران زن در سیستان و بلوچستان، اجرای پروژه پتروشیمی، اتمام پروژه آبیاری تحت فشار، ایجاد شبکه ریلی چابهار، پیشرفت در ساخت راه‌آهن و گام برداشتن در جهت رفع مشکل سوخت استان از جمله اقداماتی است که استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه روز گذشته خود با اعضای انجمن سیستانی‌ها و بلوچستانی‌های مقیم مرکز به آن اشاره کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرآنلاین؛ علی اوسط هاشمی در جمع انجمن سیستانی‌ها و بلوچستانی‌های مقیم مرکز با اشاره به به‌کارگیری بیشترین مدیران زن در استان سیستان و بلوچستان گفت: من تمام تلاش خود را به کار گرفته ام تا توانسته‌ام 56 مدیر زن در سطح استان را داشته باشیم. برای نمونه برای اولین بار است که زنان در پست‌های معاون و قائم مقام استاندار، ناظر گمرک و یا مدیر بنیاد شهید قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید به نقش اقشار مختلف در استان و تاثیرگذاری آنها اهمیت دهیم گفت: ما نیازمند فعال کردن نقش اقشار مختلف در بین مردم هستیم و هیچ نقشی نباید بر نقش دیگری ارحجیت داشته باشد. نقش فرهیختگان و نخبگان علمی نباید در این راستا کمرنگ باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با نور چراغ دانستن سیستانی‌ها و بلوچستانی‌ها مقیم مرکز گفت: از سیستانی‌ها و بلوچستانی‌های مقیم مرکز انتظار می‌رود به استان خود توجه ویژه داشته باشید و اقساط علم و دانش خود را به استان بپردازند.

هاشمی همچنین توضیح داد: این استان با مشکلات زیادی از جمله مردم فقر زیادی روبه رو است. به شکلی که بیشتر مردم منطقه دچار سوء تغذیه شده‌اند. لاغری و کوتاه‌قدی عارضه اولیه این سوءتغذیه‌هاست.

وی گفت: ما باید روشی را به کار گیریم که جهشی برای اوج گرفتن مردم منطقه به حساب آید. به دلیل مشکلات معیشتی ورودی دانش آموزان به دوران تحصیل با خروجی آنها یکی نیست. از هر 100 دانش‌آموز ورودی به مدرسه در مقطع پیش دانشگاهی، با 34 دانش آموز مواجه هستیم. یعنی 66 نفر از این دانش‌آموزان از مدار تحصیل خارج می‌شوند و به دانشگاه راه پیدا نمی‌کنند. ما باید به این موضوع توجه داشته‌باشیم که خروج از مدار تحصیل به کجا می‌انجامد.

پتروشیمی چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به پروژه پتروشیمی در چابهار گفت: تصور مردم این است که این پروژه حیات مردم را در معرض خطر قرار داده‌است، درحالی که، این پروژه مشکل زیست محیطی کمی دارد و می‌تواند باعث رونق استان شود. مردم فکر می‌کنند با تکنولوژی ۲۰ سال قبل پتروشیمی احداث می‌شود که نفس آن‌ها را می‌گیرد در حالی که الان دستگاه‌های پتروشمی هم بهبود یافته‌اند.

وی در ادامه به کارهایی که باید برای مدیریت این پروژه انجام شود اشاره کرد و گفت: ما ترتیبی داده‌ایم که دانشگاه‌های استان موظف به تربیت دانشجو برای این پروژه باشند تا بتوانیم از نیروی بومی متخصص استفاده کنیم. چرا که ما هیچ نیروی متخصص در زمینه صنعت پتروشیمی نداریم. برای مثال باید خدمتتان بگویم که در چابهار ما یک جوشکار ماهر سراغ نداشتیم و من برای آموزش و تربیت نیروی ماهر در این دو سال فعالیت کرده‌ام.

توسعه گاز،‌ کشاورزی، راه‌آهن و …

هاشمی با اشاره به مشکل سوخت استان گفت: ما در تلاشیم و با همکاری یک شرکت اوکراینی و گرفتن فاینانس از هند، توزیع گاز در استان را توسعه داده‌ایم تا در زمینه سوخت و انتقال آن به مرکز و شمال استان گامی موثر برداشته باشیم و تا حد زیادی هزینه‌ها را کاهش دهیم.

مدیر عالی دولت تدبیر و امید در استان سیتان و بلوچستان از آماده بودن پروژه آبیاری تحت فشار به مساحت 146 هزار هکتار خبر داد و گفت: با کمک بانک مرکزی این پروژه که 46 هزار هکتار آن در شمال استان و 100 هزار هکتار آن در جنوب استان انجام شده است، آماده بهره برداری است.

وی گفت: ما باید به سمت تجارت و بازرگانی پیش رویم و به پیشنیه خودمان باز گردیم. ساخت شبکه ریلی گام عظیمی است که در این راستا برداشته‌ایم. هماهنگی‌ها و پیگیری‌هایی که داشته‌ام از خرید 250 هزار تن ریل برای شبکه ریلی سهم قابل توجهی مربوط به راه‌آهن چابهار – مشهد است که می‌تواند این کار را تسریع کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش46 درصدی نزول آسمانی در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ گفت: باید از صنایعی استفاده کنیم که نیاز به آب کمتری دارد. باید به جای کشاورزی و مصرف 70 درصدی آب، صنایعی را انتخاب کنیم که نیاز به آب کمتری دارند و بهره وری بیشتری از آنها می بریم.

نگاه امنیتی باید حذف شود

وی در ادامه با بیان اینکه نباید نگاه امنیتی به استان داشت، گفت: ما با بالاترین آمار سل در زابل و زاهدان روبه رو هستیم. باید برای رفع این معضل نگاه امنیتی را برداریم و فضای استان نباید تحت شعاع این نگاه آسیب ببیند. البته من سال امنی را پشت سرگذاشته‌ام. قائله‌ای که با ترور معلمان شروع شده بود را با یک عملیات موفق به سرانجام رساندیم. ما با ترور معلمان، انفجار مساجد، ترور برخی از کارکنان ثبت احوال و … روبه رو بودیم که توانستیم در سال گذشته همه را دستگیر کنیم.

اودرباره این ماجراها گفت: متعصبان مذهبی جلوی استانداری جمع شدند و می‌خواستند در مورد ترور معلمان مرا استیضاح خیابانی کنند. اما به حول و قوه الهی ما عوامل مجموعه ترور معلمان و کارکنان ثبت احوال را شناسایی و دستگیر کردیم. خودم بر این کار نظارت داشتم و از دادستان مرتب جویا بودم. وقتی متهمان اعتراف کردند از دادستان پیگیری کردم که مبادا این اعترافات تحت فشار بوده باشد اما او به من اطمنیان داد. ما در مورد این دستگیری‌ها و متلاشی کردن شبکه ترور‌ها حتی یک مورد اعتراض به دستگیری‌ها نداشته‌ایم.

/انتهای متن/

درج نظر