لزوم ایجاد “جنبش تکریم مادر”

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده این شورا، گفت: زن در دیدگاه الهی اسلام به واسطه آن که مجرای فیض الهی و واسطه امرعظیم خلقت است، ازجایگاهی بی بدیل برخوردار است.

0

به گزارش دخت به نقل از ایسنا، دکترکبری خزعلی در نشست کارکنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته زن و روز مادر برگزار شده بود، در سخنانی افزود: یکی از بزرگترین جنایت‌های دیدگاه‌های مادی و غیرالهی به زن تقلیل این جایگاه عالی به موجودی دست دوم و وسیله التذاذ جنسی است و باید مسببین این نگاه در پیشگاه دادگاه وجدان بشری به محاکمه کشانیده شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این دیدگاه زن وسیله و ابزاری برای افزایش سود و بهره سرمایه‌­داران و کالایی برای افزایش رغبت مصرف کنندگان است.

خزعلی گفت: در جاهلیت قبل از اسلام بهره مندی از جنس زن بعد شخصی داشت، ولی در جاهلیتی که امروز بشر به دلیل دوری از تعالیم انسان ساز اسلام به آن دچار است؛ این التذاذ از جنس زن بعد اجتماعی و همه گیر پیدا کرده است.

زنان وسیله پیشرفت احزاب
وی افزود: آن چه که در جهان غرب به نام “مشارکت اجتماعی بانوان” خوانده می شود و به آن تفاخر نیز می شود، در حقیقت وسیله­‌ای برای پیشرفت احزاب با استفاده از سهمیه زنان برای تکمیل کرسی مجالس یا تعداد وکیل و یا وزیر بدون در نظر گرفتن تخصص و توانایی آنها و نمایشی برای بالا بردن آمار حضور زن در اجتماع و نیز حفظ قدرت حزب حاکم به دلیل مطیع بودن زنان است.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در دیدگاه اسلام، حفظ کانون خانواده و نقش همسری و مادری زن، به عنوان اولین اولویت مطرح می شود و در جامعه اسلامی زن ضمن آن که باید به تحصیل علم و تحقیق بپردازد و به رشد علمی و معنوی به کمال برسد، باید ضمن ازدواج و تشکیل خانواده، اصلی ترین بخش از وقت خود را به همسر و فرزندان خود اختصاص دهد.

خزعلی گفت: مقام معظم رهبری «مدظله­‌العالی» نیز در دیدار با زنان نخبه به این مسئله اشاره فرمودند که اگر زن با تحصیل و تخصص و عالی­ترین توانایی­‌ها به دلیل نیاز فرزند وقت اصلی خود را به خانواده بدهد؛ قابل تحسین است.

لزوم ایجاد “جنبش تکریم مادر”

وی افزود: باید “جنبش تکریم مادر” را ایجاد کنیم که اصلی ترین وظیفه این جنبش باید این باشد که مادری و خانه داری و مدیریت منزل در همه ابعاد یک ارزش تلقی شود.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اجرای مطلوب سیاست های جمعیتی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و جلوگیری از سقوط جمعیتی در کشور، بدون شک به این امر بستگی دارد که مادر و زنی که اصلی ترین و بهترین اوقات خود را به تدبیر منزل و اداره امور زندگی مصروف می کند، دارای ارج و منزلت در جامعه باشد.

تعلل برخی دستگاه ها در خصوص موضوع جمعیت
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته هنوز متاسفانه برخی از دستگاه‌ها نسبت به اجرای این مصوبه تعلل دارند و به عنوان مثال هنوز نسبت به اجرای مرخصی زایمان به مدت 9 ماه تعلل دارند و باید این مشکل رفع شود.

وی افزود: به فرموده امام خمینی(ره) تساوی بین زن و مرد از جمیع جهات باعث نابودی مسلم برخی احکام و آیات قرآن است و در اجتماع نیز به ضرر زنان می‌انجامد؛ چرا که تفاوت­هایی بین زن و مرد وجود دارد که شارع مقدس با در نظر گرفتن این تفاوت‌ها احکام مختصی برای زن و مرد وضع کرده است.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اسلام حتی در عبادات هم به این تفاوت‌ها توجه کرده و از منظر این دین الهی زن مجاهد، زنی است که بتواند خانواده­ را خوب مدیریت کند و همسرداری، خانه‌­داری و مادری جهاد زن شمرده می­‌شود.

خزعلی گفت: التذاذ جنسی باید صرفا در محیط خانواده و با رعایت تعهدات این محیط مقدس از جانب زوجین و بویژه مرد باشد.

وی افزود: بر خلاف آنچه که تصور می شود رواج برهنگی و آزادی جنسی در جامعه نه تنها به کاهش التهاب جنسی نمی‌انجامد، بلکه آمار تجاوز به عنف در غرب نشان می‌دهد که هر میزان جامعه بی بند و بارتر شود، امنیت زنان کاهش می یابد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان ادامه داد: پذیرش منفعلانه الگوهای ضدارزشی غرب و سعی در تغییر فرهنگ و سبک زندگی مطابق الگوهای القایی غربی باعث شد سپردن کودک به مهد کودک­ ها موجب شود تا کودکان در این مکان ها به دور از محبت مادری پرورش پیدا کنند و به تعبیر دکتر کارل زینس میستر هرگونه مخالفت علمی، روانشناسی و مسئولانه با آثار مهد کودک‌ها در سایه غوغا سالاری های رسانه ها به شکست می انجامد.

/انتهای متن/

درج نظر