لالایی مادر شهید برای فرزندش پس از 29 سال

مادر شهید عباس امیدی که سال 1365 به عنوان شهید معرفی شد‌، امروز دوشنبه 26 فروردین ماه بر سر مزار فرزندش که به تازگی شناسایی شده است‌، حاضر شد.

0

1429091855717_Nadimi-12.jpg

 به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، صبح امروز ربابه امیدی پس از گذشت 29 سال از شهادت فرزندش با حضور در گلزار شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت بر سر مزار فرزندش که روز گذشته 25 فروردین ماه براساس آزمایش دی ان ای هویتش شناسایی شده بود‌، حاضر شد.

این مادر شهید در ابتدای سخنانش به زبان آذری گفت: عباس خوش آمدی. عاقبت بخیر شدی.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد:عباس من از نوجوانی به جبهه رفت. یادم می‌آید 16 ساله بود که به مدت سه ماه در جبهه ماند و پس از آن به خانه برگشت. به من گفتند که او چهار روز در همدان خواهد ماند. این چهار روز برای من به اندازه چهار سال گذشت و مرا مریض کرد به گونه‌ای که می‌خواستند مرا پیش پزشک ببرند ولی پس از آن گفتند که عباس قرار است بیاید و من دیگر از فرزندانم خواستم که مرا پیش پزشک نبرند. او پس از اینکه به سن قانونی رسید برای سربازی اقدام کرد و از سوی ارتش به جبهه اعزام شد.

وی ادامه داد:این 29 سال چشم انتظاری و تحملش از جانب خدا بود. چرا که من می‌توانستم در این 29 سال همانند آن چهار روز مریض شوم اما لطف خدا شامل حال من شد و صبر کردم.

مادر شهید امیدی با بیان خاطره‌ای گفت: او دو روز پیش از اینکه به شهادت برسد برایم نامه نوشت و پس از آن باتوجه به اینکه از سربازان وظیفه لشکر 77 ثامن الائمه بود در عملیات والفجر 9 حضور یافت و در منطقه پنجوین به شهادت رسید.

وی درباره اخلاق و روحیه فرزندش توضیح داد: عباس واجبات دینی را به جا می‌آورد و نسبت به دیگر فرزندانم شوخ طبع و مهربان‌تر بود. به گونه‌ای که وقتی شهید شد همه افسوس می‌خوردند. از شب گذشته که متوجه شدم او هویت‌یابی شده است بسیار خوشحال هستم و از خدا می‌خواهم که به همه مادران و خانواده شهدا صبر بدهد.

به گزارش به دخت، این مادر شهید در بخش پایانی سخنان خود شعر گلی گم کرده‌ام می جویم او را … زمزمه و برای فرزندش در مقابل حاضران لالایی خواند.

خواهر شهید امیدی هم در سخنان کوتاهی در رابطه با برادرش توضیح داد: او در نامه‌هایی که به ما می‌نوشت از هشت برادر و خواهرش می‌خواست تا مراقب مادرمان باشیم. او فرزندان چهارم خانواده بود و پدرمان در سال 1357 دار فانی را وداع گفت برای همین تاکید فراوانی نسبت به مراقبت ازمادر داشت.

در ادامه این مراسم طباطبایی معاون فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در سخنانی گفت: این مادر شهید پس از 29 سال چشم انتظاری در ایام ولادت حضرت زهرا(س) به فرزندش رسید.

وی افزود: حضور این مادر شهید و خانواده‌اش برای کارکنان و مدیرعامل این باغ موزه توفیقی از جانب خداوند است. باید از نمایندگان ارتش و ستاد معراج شهدا نیز به دلیل تلاش‌هایی که داشته‌اند تشکر کنم.

به گزارش به دخت پیکر شهید عباس امیدی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در اردیبهشت ماه سال 1390 به همراه پیکرهای هفت شهید گمنام دیگر در گلزار شهدای باغ موزه دفاع مقدس آرام گرفت و پس از گذشت حدود 29 سال از زمان شهادتش، همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در فروردین ماه سال 1394 هویتش شناسایی شد.

در سال گذشته هم هویت شهید علیرضا گلچینی یکی دیگر از شهدای گمنام این گلزار شناسایی شده بود.

/انتهای متن/

درج نظر