بانوی اول کره‌شمالی پس از مدت‌ها در انظار عمومی مشاهده شد +تصویر

رسانه دولتی کره‌شمالی اعلام کرد، بانوی اول این کشور پس از مدتها در انظار عمومی ظاهر شد و در مراسمی به مناسبت تولد بنیانگذار این کشور شرکت کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از هنگام نیوز ،خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، “ری سول جو” در کنار همسرش کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی ایستاده بود و در جریان مسابقه فوتبالی که در استادیوم کیم ایل سونگ، بنیانگذار کشور کره‌شمالی انجام شد، مردان را تشویق می‌کرد. تصاویر این زوج در کنار سایر مقام‌های ارشد حزب از سوی رسانه دولتی منتشر شد. مسابقه مذکور بخشی از سری برنامه‌های جشن تولد 103 سالگی کیم ایل سونگ است.

پیونگ‌یانگ به این مناسبت دو روز تعطیلی عمومی اعلم کرده و آن را “روز خورشید” نامگذاری کرده است.در این روزها رویدادهای هنری و ورزشی انجام می‌شود و مردم برای ادای احترام به محل بنای یادبود این رهبر سابق کره‌شمالی می‌روند.
آخرین باری که همسر رهبر کره‌شمالی در انظار عمومی ظاهر شده بود، مراسم سومین سالروز درگذشت کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره‌شمالی بود.
ازدواج ری سول جو ژوئیه 2012 فاش شد و آن هم زمانی بود که تصاویر زن جوانی در کنار کیم جونگ اون منتشر شد.
این اولین باری بود که چنین اتفاقی رخ می‌داد چراکه پیش از آن بانوهای اول کره‌شمالی در ملاء عام حاضر نمی‌شدند. با این حال ری سول- جو از دسامبر گذشته به دلایل نامعلومی دیگر در هیچ مراسمی دیده نشده بود. خاندان کیم نزدیک هفت دهه است که قدرت را در این کشور منزوی به دست دارند.

/انتهای متن/

درج نظر