خانم‌ها مراقب فعالیت‌های مجازی خود باشند

زنان راحت‌تر از مردان به دام کلاهبردان اینترنتی می‌افتند.

0

سرویس خبر به دخت/

طبق نظرسنجی جدیدی که توسط سازمان غیرانتفاعی Know The Net انجام شده، حاکی از آن است که زنان راحت‌تر از مردان به دام کلاهبردان اینترنتی می‌افتند.

مجرمان اینترنتی ممکن است حساب فیس بوک و یا توییتر شما را “اسپر فیشینگ “کنند. اسپر فیشینگ ایمیلی ست که تلاش می‌کند به منظور دسترسی غیر مجاز به اطلاعات محرمانه، سازمانی را مورد هدف قرار دهد. یک ضمیمهٔ پاورپوینت زیبا و جذاب ممکن است شامل یک برنامهٔ مخرب باشد. زنان بیشتر در معرض نقض امنیت آنلاین هستند.

۱۷درصد از زنانی که قربانی سرقت اطلاعات هویتی می‌شوند، مبالغ هزار دلار یا بیشتر را از دست داده‌اند، ‌این در حالی ست که این آمار در مورد مردان ۱۰ درصد است.

مارک هرشبرگ متخصص امنیت سایبر می‌گوید: یک متخصص ، از استتوس‌ها و عکس‌های شما در فیس بوک و توییتر  به راحتی به جنسیت ، محل اقامت و نحوه زند گی اتان پی می برد.

هرشبرگ در پاسخ به این سوال که اگر حساب کاربری فیس بوک و توییتر خود را خصوصی کنیم آیا باز هم جای نگرانی وجود دارد یا خیر می‌گوید: حتی اگر شما حساب کاربریتان را به گونه‌ای تنظیم کنید که تنها دوستانِ دوستانتان امکان دسترسی به صفحهٔ شما را داشته باشند، باز هم ممکن است دوستان شما به راحتی به هر درخواست دوستی پاسخ مثبت بدهند و به این وسیله خلایی را در امنیت شما به وجود بیاورند. مجرمان اینترنتی منتظر همین خلا‌ها هستند.

بخش بزرگی از جرایم اینترنتی٫ ‌سرقت اطلاعات هویتی افراد است که به مجرمان اجازه می‌دهد اطلاعات حساب‌های آنلاین  آن ها را به دست بیاورند و با استفاده از آن به سرقت و یا مصرف اعتبار حساب های با نکی بپردازند. سرقت اطلاعات هویتی اگرچه برای هر شخصی یک خطر جدی محسوب می‌شود اما برای زنان مخاطره آمیز‌تر است.

به گزارش مرکز امنیت آفینیون، ۱۷ درصد از زنانی که قربانی سرقت اطلاعات هویتی می‌شوند، مبالغ هزار دلار یا بیشتر را از دست داده‌اند، ‌این در حالی ست که این آمار در مورد مردان ۱۰ درصد است.

 

برخلاف اسپم‌های قدیمی که برای تعداد زیادی از افراد فرستاده می‌شود، اسپر فیشینگ منحصرا شما را هدف قرار می‌دهد. فرستنده ممکن است خودش را دوست یا همکار شما معرفی کند و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از موضوعات مورد علاقه شما آگاه شود. این پیام ممکن است دعوت نامه‌ای برای شرکت در کنفرانسی باشد و یا از شما بخواهد که گزارشی مهمی را بخوانید. هدف این است که شما یک ضمیمهٔ آلوده را باز کنید و یا از سایتی مخرب بازدید کنید، ‌درنتیجه مجرمان اینترنتی می‌توانند به اطلاعاتی مانند رمز عبورتان دسترسی پیدا کنند.

همچنین بر اساس آمار مشخص شده است که زنان ۲۵ تا ۳۴ ساله بیش از دیگر همجنسان خود در معرض کلاهبرداری‌های اینترنتی قرار گرفته‌اند.

برایان کربز روزنامه نگار امنیت اینترنت در مورد خطرات مالی موجود در این پیام‌های ناگهانی و ناآشنا هشدار می‌دهد و می‌گوید: نشانه‌ی چنین برنامه‌های مخربی این است که تلاش می‌کند شما را به واکنش سریع وادارد. مثلا: کارت اعتباری شما منقضی شده است، ‌به این لینک مراجعه کنید در غیر این صورت حساب شما باطل می‌شود. اگراز طرف بانکی که در آن حساب دارید ، ایمیلی دریافت کردید که  درخواست اطلاعات داشت، یا از شما می‌خواست که به لینک خاصی مراجعه کنید و وارد سیستم شوید، به احتمال زیاد این ایمیل یک تله است.

وی همچنین در مورد ایمیل‌های زنجیره‌ای که در آن ها درخواست ارسال برای جمعی از دوستان تانآمده هشدار داد.ایمیل‌های زنجیره‌ای اغلب روش موثری برای به دست آوردن آدرس هاست و معمولا با توجه به مسائل احساسی یا اعتقادات مذهبی نوشته می‌شوند، ‌اما ارسال آن برای دیگران تنها باعث افزایش اسپم‌ها برای شما و دوستانتان خواهد شد.

چند پیشنهاد برای افزایش امنیت شما در فضای اینترنت:

۱. هر ۳ تا ۶ ماه یک بار رمز عبور خود را تغییر دهید.
۲. برای حساب‌های کاربری متفاوت از یک رمز عبور استفاده نکنید. تا در صورت حمله به یکی از این حساب‌ها سایر اطلاعات شما در امان باشد.
۳. رمز عبور شما بهتر است ترکیبی از اعداد و حروف بزرگ و کوچک باشد.
۴. در هنگام وارد کردن رمز عبور در کامپیوترهای عمومی دقت کنید، چرا که ممکن است برنامه‌هایی برای دزدیدن رمز عبور شما روی آن‌ها نصب شده باشد.
۵. نرم افزار‌های خود – به خصوص جاوا – را به روز نگاه دارید.
۶. اگر از آی فون یا آی پد استفاده می‌کنید بخش حفاظت از رمز عبور را فعال کنید.

منبع : زنان پرس/انتهای متن/

درج نظر