وزارت ارشاد به هیچ خانمی مجوز تک‌خوانی نداده

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد به آلبوم تک خوانی هیچ خانمی مجوز نداده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار مهر، علی جنتی شامگاه دوشنبه در اختتامیه جشنواره ملی شکوه شکیبایی در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) با اشاره به تعدادی از افرادی که در مقابل فرهنگسرای امام خمینی (ره) تحصن کرده بودند افزود:حرف این افراد این است که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد به تک خوانی یک خانم مجوز داده و ای کاش وقت داشتم و می توانستم 2 ساعت با این افراد حرف بزنم و بگویم که وزارت فرهنگ و ارشاد به هیچگونه آلبومی با تک خوانی خانم مجوز نداده است و نمونه ای از چنین آلبومی پیدا نمی کنید که با امضاء وزارت ارشاد مجوز داشته باشد.

نیامده ایم ارزش های دینی را زیر پا بگذاریم بلکه تابعیت محض ولایت فقیه را در حوزه کتاب ، فیلم سینمایی، موسیقی، و سایر حوزه ها را داریم

وی ادامه داد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی هرکسی در هرجایی ممکن است آهنگی خوانده، تنظیم کرده و از طریق شبکه های اجتماعی منتشر کند ولی این چه ربطی به وزارت فرهنگ و ارشاد دارد، ما نیامده ایم ارزش های دینی را زیر پا بگذاریم بلکه تابعیت محض ولایت فقیه را در حوزه کتاب ، فیلم سینمایی، موسیقی، و سایر حوزه های هنری را داریم و این مشهود است و سخنان ایشان مکتوب شده و در اختیار ما قرار د ارد و سر لوحه وزارت نیز همان است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده است.

جنتی تاکید کرد: این موضوع آنگونه که در برخی سایت ها و روزنامه ها منتشر شده نیست ما به قدری تحمل داریم که با روزنامه هایی که جعل و کذب می نویسند برخورد نمی کنیم چون اعتقاد داریم باید آستانه تحمل را بالا ببریم چون در کشوری که آزادی بیان وجود دارد همه باید حرفشان را بگویند.

اشاعه جعل و دروغ برای اهداف سیاسی بدور از اخلاق است

وی خاطر نشان کرد:یی از شعار های ما مدارا و تحمل و شنیدن نقد صحیح و سازنده از هرکس است و سینه ما برای شنیدن نقد از هرکس باز است ولی برخی گروه های سیاسی هستند که کاندید دیگری در انتخابات داشتند دیده می شود علیرغم برخی شعارهای ارزشی گاهی حرکات ضد ارزشی می کنند

جنتی ادامه داد: اشاعه جعل و دروغ برای اهداف سیاسی بدور از اخلاق است و واقعیات باید آنگونه که هست بیان شود و در این میان برخی عادت دارند اخبارشان را از یک کانال دریافت کنند در حالی که در مقابل هر روزنامه و سایتی باید سایت و روزنامه مقابل ان هم مطالعه شود.

سرلوحه وزارت فرهنگ و ارشاد همان است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده است

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری قبل از هر کسی بر کارهای وزارت فرهنگ و ارشاد نظارت دارند ابراز کرد: اگر ما قدم به انحراف بگذاریم مقام معظم رهبری زودتر از همه به ما تذکر می دهند و سرلوحه وزارت فرهنگ و ارشاد همان است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده است.

جنتی افزود: کسانی که از روی انگیزه دینی تحت تاثیر برخی تحریکات قرار می گیرند باید بدانند همه مسائل آنگونه نیست که در چند روزنامه و سایت منتشر می شود.

وی افزود: امروزه در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و باید اطلاعات را از همه جا بگیریم و اگر به روزنامه یا سایتی مراجعه می کنیم، روزنامه و سایت مقابل آن را هم مطالعه کنیم و اطلاعاتمان را بررسی کنیم.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه جشنواره شکوه شکیبایی را گامی موثر در مسیر شناخت بیشتر و تکریم اسوه صبر و مقاومت دانست و افزود: استان زنجان مردم ولایت مداری دارد که همه شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت هستند و هر زمان جشنواره ای برگزار می کنند برای شناخت سلاله عصمت و طهارت گام برمی دارند.

وی افزود: امید است این جشنواره هر ساله ادامه پیدا کند و وزارت فرهنگ و ارشاد هم کمک می کند تا هرساله این جشنواره با شکوه تر برگزار شود و از معاونت قرآن و عترت درخواست می شود مشابه این جشنواره به نام سایر ائمه اطهار در شهرهای مختلف برگزار کند.

جنتی ابراز کرد: در این جشنواره شاعران، نویسندگان، ادیبان و سایر هنرمندان با ارائه مقالات خود کمک می کنند تا زندگی ائمه اطهار از زوایای مختلف بشناسیم که بسیاری از زوایای زندگی حضرت زینب کبری (س) برای نسل امروز مکتوم مانده است.

وی با بیان اینکه باید سبک زندگی ائمه اطهار(ع) شناخته شود و الگوی زندگی قرار بگیرد، اظهار کرد: در زندگی حضرت زینب(س) صبر و مقاومت در مقابل مصائب قابل توجه بوده و فداکاری و ایثار آن حضرت الگوی بی نظیر است و صبر و مقاومت آن حضرت در برابر مشکلات را باید برای افراد سر مشق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اگر آنحضرت نبود و افشا گری هایی که در شام و کوفه داشتند نبود شاید داستان کوفه آنگونه که باید افشا نمی شد و تصویر دیگری از کربلا داشتیم ولی سخنان آتشین آن حضرت در کاخ یزید چنان بنی امیه را رسوا کرد که حالا کسی اثری از آنها نمی بیند.

جنتی با بیان اینکه یک میلون و 500 هزار ایرانی در راهپیمایی زائران کربلای معلی حضور داشتند، گفت: حدود 20 میلیون نفر از سراسر جهان در راهپیمایی روز اربعین شرکت داشتند که در سال‌های آینده این تعداد بیشتر می شود.

وی گفت: کسانی که دستشان مانند یزید به گناه آلوده می شود کارشان به جایی می رسد که همچون یزید، خدا را هم انکار می کنند و امروز می بینیم که صدام و صدامیان پیرو راه یزید بودند در کجا قرار گرفتند و کسانی که تحت ظلم صدام بودند کجا قرار دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه گاهی برخی ناهماهنگی ها و اختلاف نظرها موجب می شود تا اهداف فراموش شده و انرژی افراد برای رفع حواشی صرف شود ابراز کرد: اتحاد و همدلی موجود بین مسئولان استان زنجان باید در کشور الگو شود و هماهنگی و همدلی بین اقشار مختلف شهر زنجان مشهود است و اگر تلاش ها یکی شوند با هم افزایی برای رسیدن به اهداف کمک می کنند.

وی یادآورشد: زنجان به سبب برخورداری از سابقه تاریخی، مذهبی و داشتن علما، فلاسفه و دانشمندانی همچون شیخ اشراق، همواره در عرصه های مختلف عمق علاقه خود به خاندان عصمت و طهارت را نشان داده است.

تلاش دولت برای احیای حقوق شهروندی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رییس جمهور، خود را متعلق به تمام مردم می داند، بیان کرد: تمام وزارتخانه ها نیز در تلاش برای خدمت رسانی به عموم ملت به منظور رفاه بیشتر آنان هستند خوشبختانه دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال و امید بر سرکار آمده و تمام تلاش خود را برای تحقق اعتدال در همه عرصه ها به کار گرفته است

جنتی تاکید کرد: تلاش دولت برای احیای حقوق شهروندی است و این دولت در تلاش است تا با اصحاب فرهنگ و هنر برخوردی عادلانه داشته باشد و امکانات را به صورت عادلانه در کشور توزیع کند.

گفتنی است پیش از شروع برنامه سخنرانی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تعدادی در اعتراض به آنچه دادن مجوز به خانم ها جهت تک خوانی بود تجمع کرده بودند.

این تعداد که مدعی بودند منتصب به هیچ گروه خاصی نیستند این افراد با در دست داشتن نوشته هایی نسبت به صدور مجوز آلبوم خواننده زن، برگزاری جشنواره های رقص و اجازه ورود دادن به خواننده حامی فتنه بود.

لازم به ذکر است از صبح روز سه شنبه پیام های برای حضور در این تجمع اعتراض در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در استان زنجان توسط گروهی خاص منتشر شده بود.

همچنین پس از آغاز برنامه نیز در سالن محل سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد حاضر شدند و هنگام سخنرانی این پلاکارتها را که حاوی پیامهایی خاص بودند بالا گرفتند.

«پسر کو ندارد نشان ازپدر، که فرهنگ ما کشته در به در»،«سکوت نمی کنیم»،«وزارت فرهنگ و ارشادآمریکایی!!!نمی خواهیم»،«وای بر ما که در سال فرهنگ با فرهنگ اسلامی می جنگیم» عنوان پیام های بود که در پلاکارتهای معترضین خطاب به وزارت ارشاد عنوان شده بود.

/انتهای متن/

درج نظر