تلاش، توکل و توسل سه ضلع مثلث اصلی خوشبختی است

استاد «نیلچی‌زاده» سه ضلع مثلث خوشبختی را تلاش، توکل و توسل دانست و بیان کرد که ذات خودباوری، خداباوری است زیرا انسان خوشبخت خدا را به عنوان ذاتی که همه خوبی‌ها از وی نشات می‌گیرد باورکرده و در تمام کارها به وی توسل می‌کند

0

خبرگزاری فارس: تلاش، توکل و توسل سه ضلع مثلث اصلی خوشبختی است
به‌گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، کارگاه آموزشی «بایسته‌های حضور زنان در جامعه امروز» با سخنرانی استاد «نیلچی‌زاده» و با حضور دانشجویان دانشکده رسانه و اعضاء باشگاه خبری توانا در سالن کوثر دانشکده رسانه خبرگزاری فارس برگزار شد و طی آن این استاد حوزه و دانشگاه به بیان ویژگی‌ها و اصول فعالیت اجتماعی برای بانوان مسلمان پرداخت و گفت: در خصوص حضور زنان در جامعه، مهم‌ترین بحث خود باوری زنان است و اینکه زنان چقدر خودشان را قبول دارند و خود باوری نقطه کلیدی حضور زنان در اجتماع است.
وی با اذعان به اینکه تلاش دنیای امروز مهم‌تر جلوه دادن اعتماد به نفس از عزت نفس است، ریشه خود باوری ناب را عزت نفس دانست و گفت: اگر عزت نفس بالا باشد فرد حاضر نیست به هیچ قیمتی تن به کارهای نادرست دهد.
نیلچی‌زاده در خصوص اصول حضور اجتماعی زنان مسلمان گفت: زنانی که دارای خودباوری ناب هستند از زن بودن خود به عنوان هویت جنسی یا جنسیتی استفاده نمی‌کنند. زنان مسلمان در فعالیت های اجتماعی  با عزت نفس  که رمز خودباوری است حضور می یابند و تلاش می کنند با اعتقاد راسخ به عقایدانسانی ، زنانگی هایشان را بپوشانند.
کارشناس مسائل زنان و جوانان با نقد نظریه «گرگ انسان» جان لاک گفت: پیام های پنهان سبک زندگی مدرن با القاء این مطلب که انسان گرگ انسان است، زنان را مهیا می کند تا از توان زنانگی خود برای رقابت در عرصه اجتماعی استفاده کرده و با این کار قدرت شناخت توانمندی‌های حقیقی و وجودی آنان را تضعیف می‌کند.
استاد حکمت و فلسفه با اشاره به نقش زنان در دنیای شبه مدرن امروز گفت: به زنان القاء می شود که آنها باید در زندگی اجتماعی، دوست اجتماعی در فضای مجازی داشته باشد، در صورتی‌که این مسئله در موقعیت‌های مختلف و فرهنگ های دیگر قابل قبول نیست و دنیای مدرن این را طوری مطرح می‌کند که باعث سقوط ارزش زن می‌شود.
استاد فلسفه و حکمت اسلامی با اشاره به تفاوت خوشبختی و احساس خوشبختی گفت: رضایت مهم ترین عامل در زندگی است و انسانی که احساس خوشبختی می کند، قدرت بدی را در خود می شکند و آن را گسترش نمی دهد.
نیلچی‌زاده ذات خوشبختی را در تلاش حداکثری دانست و افزود: برای انسان چیزی جز تلاش گری مهم نیست و ممکن است آدم‌های تنبل موفق باشند و یک دوره در اوج باشند، اما در نهایت با سر به زمین می‌خورند، اما انسان خوشبخت تلاش‌گر است و مأیوس نمی شود و دچار ناهنجاری نیز نمی‌شود.
وی اظهار کرد که اکثر زنانی که در رابطه با حجاب مشکل دارند آن را ذاتا امری زیبا می‌دانند اما بنا به تلقین دنیای مدرن امروز که «بد بودن زمینه موفق بودن است» آن‎‌ها بی‌حجاب بودن را ترجیح می‌دهند.
این استاد حوزه با اشاره به نتایج تحقیقی که توسط سازمان ملی جوانان از خانم‌های بدحجاب صورت گرفته بود، افزود: اکثر این افراد در پاسخ به این سوال که اگر در یک موقعیت نامناسب و خطرناک قرار بگیرند از یک فرد چادری درخواست کمک می‌کنند یا یک فرد بی‌حجاب ، گزینه فرد چادری را انتخاب کردند زیرا این احساس را داشتند که حس ایثار وحمایتگری در این افراد بالا است و احتمالا از سلامت اجتماعی بیشتری برخوردارند.

درج نظر