خانواده ایرانی، الگوی خانواده پایدار برای سایر جوامع است

یک کارشناس امور زنان با انتقاد از عملی نشدن طرح‌های حوزه زنان گفت: باید طرح‌های حوزه زنان از حرف به عمل برسد و از سوی دیگر مسئولان می‌توانند الگوی خانواده سالم و پایدار ایرانی را به سایر جوامع ارائه دهند

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، زهرا حیدرپور با اشاره به دغدغه‌های اصلی حوزه زنان گفت: موضوعاتی مانند رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار، بیمه ، اشتغال پایدار و تأمین معاش برای خانواده‌های بدسرپرست و دختران خود سرپرست از جمله مسائلی است که باید به صورت جدی برای آنها برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: نباید برنامه‌ها و طرح‌هایی که از طرف دولت و برخی کارشناسان مطرح می‌شود صرفا در حد طرح باقی بماند و باید زنان جامعه نتایج عینی آن را در جامعه شاهد باشند.
این کارشناس امور زنان با بیان اینکه ایران می‌تواند الگوی بی بدیل تحکیم خانواده را به جهان ارائه دهد گفت: در جلساتی که مسئولان حوزه زنان حضور پیدا می‌کنند باید الگو و تعریف صحیحی از وضعیت زنان جامعه ارائه دهند چراکه ما با الگوگیری از دستورات ناب اسلامی می‌توانیم حرف اول را در مورد تحکیم خانواده در دنیا بزنیم.
حیدرپور اظهار داشت: همانطور که تا کنون زنان توانسته اند در عرصه‌های مختلف علمی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی به خوبی ظاهر شوند ثابت کرده اند که می‌توان در کنار نقش مادری و همسری و پس از آنها در عرصه‌های دیگر نیز فعالیت مفیدی داشت.
وی تصریح کرد: زنان جامعه ما از مسئولان می‌خواهند که برای دغدغه‌های اصلی زنان جامعه برنامه ریزی درستی داشته باشند به گونه‌ای که این دغدغه‌ها در حاشیه سایر مسائل کمرنگ نشود.

/انتهای متن/

درج نظر