نگرش اشتباه زوجین به یکدیگر بنیان خانواده‌ را متزلزل کرده است

یک استاد دانشگاه گفت: زن‌ها مردان را مظهر چشم غره و غول‌های بی‌شاخ و دم می‌دانند و مردان نیز زنان را مظهر دلهره و اشک و ناله‌های بیهوده و این نگاه اشتباه باعث تزلزل بنیان خانواده می‌شود.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام اکبر مرتضوی کیاسری گفت: در اسلام هیچ نهادی مقدس‌تر از خانواده نیست و هیچ بنا و بنیانی هم ارزشمندتر از این بنا نهادن محاسبه نشده است تا جایی که ما در فرهنگ دینی خود می‌بینیم که نماز فرد مجرد در فضیلت از نماز کسی‌که مجرد نیست و بنیان خانواده را شکل داده است برابر نیست.

وی ادامه داد: هدف از ازدواج آرامش بشر است اما اینکه چه عواملی این آرامش را تهدید می‌کند که به نوعی از آن ها تحت عنوان طلاق‌های عاطفی یاد می‌شود که ارتباطات، دلسوزی‌ها را هدف قرار می‌دهد.

این استاد دانشگاه افزود: اولین نکته‌ای که این پیوند را تهدید می‌کند عدم شناخت کافی و لازم نسبت به جایگاه زن در نظام آفرینش و جایگاه مرد در نظام هستی است یعنی زن‌ها مرد شناسی کمی دارند و و مردها نیز شناخت درستی از زن ندارند و در بسیاری از مواقع حداکثر جمله‌ای که می‌توان از این شناخت داد این است که زنان، مردان را افرادی دارای گردن‌های کلفت‌ و سینه‌های ستبر می‌دانند و مردها می‌گویند زن‌ها رویی زیبا و روحی ضعیف و روانی آسیب پذیر دارند.

وی اظهار داشت: زن‌ها مردان را مظهر چشم غره و غول‌های بی شاخ و دم می‌دانند و مردان نیز زنان را مظهر دلهره و اشک و ناله‌های بیهوده می‌دانند و این نگاه که زن مرد را عنصری الک و مرد نیز زن را عنصری کلک و فریبکار بداند باعث تزلزل بنیان خانواده می‌شود.

رئیس انجمن روان شناسی ایرانیان افزود: زوج‌های جوان هدف گذاری کنند که چه چیز از هم می‌خواهند و پیوند بر اساس هدف باشد، نکته دیگر فرصت شناسی و چالش شناسی است و انتظارات از یکدیگر را بر اساس امکان بگذارند و انتظارات خلق‌الساعه نداشته باشند.

حجت‌الاسلام کیاسری افزود: زوج‌ها باید این نکته را در نظر داشته باشند که یک‌سری مسائل هیچوقت محقق نمی‌شود و موقعی که تمام این کارها را انجام دادند باید به سمت فرهنگ مهربانی‌ و وفاداری‌ بروند و اگر این عوامل رعایت شود طلاق‌های عاطفی و طلاق‌های واقعی رخ نمی‌دهد و من فکر می‌کنم این دایره بسیار مهم است و به همین دلیل امروز بنیان خانواده در حال تهدید است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر اجازه ندهند الگوهای اجنبی در فرهنگ بومی و دینی ما وارد شود چون در تضاد با بسیاری از ارزش‌های ما است و سنت‌های دیرین را که در قالب فرهنگ عمومی و دینی به ما رسیده است رعایت کنند و اگر این اتفاقات رخ دهد شاهد ثبات خانواده خواهیم بود.

 /انتهای متن/

درج نظر