نگاهی به زنان سرپرست خانوار

یک کارشناس امور اجتماعی گفت: فوت سرپرست خانوار و طلاق از دلایل اصلی و عمده زنان سرپرست خانوار است.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران ،بای گفت: در اثر فوت سرپرست خانوار و یا وقوع رخداد تلخ طلاق در خانواده، زنان افزون بر نقش مادری باید جای پدر را پر کرده و با پذیرش نقش اجتماعی جدید فعالیت‌های اقتصادی بیرون از منزل را مدیریت کند.  

وی با اشاره به مشکلات کار کردن زنان بیان کرد: با توجه به کمتر بودن نرخ دستمزد زنان نسبت به مردان، گروهی از کارفرمایان گرایش استفاده از زنان را در کارگاه‌های خصوصی خویش داشته‌اند که به علت فقدان نظارت ناکافی از سوی نهادهای مربوطه این دسته از زنان از امکانات رفاهی و بیمه قانون کار برخوردار نیستند.

این کارشناس اجتماعی افزود: این زنان خود سرپرست اگر چه در معرض خطرات اجتماعی و بهره کشی‌های جنسی و فقدان منزلت اجتماعی به سر می‌برند اما با پشتکار و همت خود برای حفظ خانواده و رساندن فرزندان خویش به سرمنزل مقصود به زندگی با تمام سختی‌هایش لبخند زده و زمینه رشد و پیشرفت آنها را فراهم نمایند.

وی تصریح کرد: بسیاری از صاحب نظران اجتماعی و افراد موفق جامعه از چنین خانواده‌های محرومی پابه عرصه بزرگ اجتماعی نهاده‌اند که این موفقیت‌شان مدیون همت و پشتکار مادران صبور خویش بوده‌اند.

بای در پایان خاطر نشان کرد: هم چنین سازمان‌ها و مراجع ذیربط باید نظارت کافی بر کارگاه‌های خصوصی داشته باشند تا حق و حقوق قانون کسانی که در آنجا مشغول به کار هستند ضایع نشود.

/انتهای متن/

درج نظر