اولاند بر سر یک دوراهی

فرانسوا اولاند رئیس جمهور جدید فرانسه این روزها بر سریک دوراهی سخت است: ادامه رابطه غیر رسمی با والری تریرویلر یا گردن نهادن به ملاحظات معمول رؤسای جمهوری که به الیزه راه می یابند؟

1

سرویس خبر به دخت/

 فرانسوا اولاند  که  به دنبال یک رقابت انتخاباتی دومرحله ای نیکلای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه  را شکست داد و به کاخ الیزه راه یافت، زندگی خصوصی پرحاشیه ای دارد.  

اولاند در زمان دانشجويي با “سگولن رويال” كه يك فعال سياسي و طرفدار حزب سوسياليست و مشاور ميتران بود، آشنا شد. اولاند و رويال هرگز با يكديگر ازدواج نكردند،  اما نزدیک به 30 سال با يكديگر زندگي كردند و چهار فرزند دارند: های توماس (وکیل دادگستری)، کلیمنس (دانشجوی پزشکی)، جولیان(فیلمساز) و فلورا(دانشجو) .

اولاند در سال 2007 از كانديداتوري ریاست جمهوری رويال در مقابل سارکوزی حمايت كرد، اين در حالي بود كه در انتخابات درون حزبي از وي شكست سختي خورده بود.  بعد از پایان انتخابات که با شکست رویال از سارکوزی همراه بود، اولاند و رويال از يكديگر جدا شدند. به دنبال این جدایی، اولاند با يك خبرنگار فرانسوي به نام “والري تريروله” آشنا شد.

از آن زمان اولاند و تريروله بدو ازدواج رسمی با يكديگر زندگي مي‌كنند. اولاند او را “عشق زندگي‌اش” ناميده است.

والري ترير ويلر یک زن مطلقه 47 ساله  از خانواده ای معمولی است . او در مورد ارتباطش با اولاند می گوید:مسئله ازدواج را موضوعی شخصی می داند که تنها به او و اولاند مربوط است و به دیگران، ارتباطی ندارد.

اما رسانه های فرانسه می گویند: “این شیوه زندگی می تواند وضعیت “اولاند” را در سفرهایش به کشورهای دارای حکومت های سختگیر دینی مانند واتیکان، عربستان، اندونزی و دیگر کشورها پیچیده کند.”

با این حال والری تأکید کرده که سعی دارد زندگی خصوصی خود را با اولاند حفظ کند، در عین اینکه بر ادامه تربیت و سرپرستی پسرانش و نیز فعالیت های روزنامه نگاری اصرار دارد.

اینک برای  افکار عمومی فرانسویان  این سؤال مطرح است که نهایتا اولاند میان زندگی عاشقانه خصوصی خود  و ملاحظات سیاسی که یک رئیس جمهور برای ورود به الیزه دارد، کدام را انتخاب می کند؟/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)