رازهای آقایان

این بار جلسه در مورد آخرین دستاوردهای دانشمندان در باره رازهای آقایان بود که در محضر عمه گوهر تشکیل شد و البته او فقط شنونده بود و تماشاگر جر وبحث ها.

0

سرویس فرهنگی به دخت؛ فریبا انیسی/

–  همین دیروز بود که یه مطلب جالب و به درد بخور دیدم.

نیلا بلا مات و ماری سرتق مبهوت مانده بودند. ماری که تازگی ها یک دوره نگرانی در مورد عدم شناخت همسر را رد کرده بود بیحال گفت: به درد کجای زندگی ما می خوره؟ کشف نادرترین هشت پای روی خشکی یا شمردن تعداد دندان های مار ماهی یا…

–  نه بابا! رازهای آقایان !

ماری سرتق بی اختیار صاف نشست و بُراق شد روی صورت اِلی دست طلا، شش دونگ حواسش را داد به باز وبسته شدن دهان او.

–  می دونی ، بعضی آقایان ترجیح می دهند نه با حرف بلکه با عمل نشان دهند که زن شان را دوست دارند. تعمیرات وسایل خانه، تمیز کردن حیاط یا حتی بیرون گذاشتن سطل آشغال یا هر کاری که خانه را برای تان تبدیل به جای بهتری کند، در واقع با این کار می گویند دوستت دارم.

–  یعنی بردن سطل زباله آسونتره از چرخاندن زبان در دهان؟

–   آقایان با انجام کارهای مشترک با طرف مقابل شان روابط خود را محکم تر می کنند. برای بسیاری از آقایان ورزش باعث می شود که با طرف خود صمیمی تر شوند.

ماری بدون آنکه مکث کند گفت: یعنی برای آنکه رابطه ام با سامان خوشایند باشد، باید با او صبح ها بروم پیاده روی یا کوه..

–   آقایان از تعهد می ترسند اما آن را جدی می گیرند. 90 درصد آقایانی که در حال حاضر متأهل هستند، اعلام کردند که اگر به گذشته برمی گشتند با همین فرد ازدواج می کردند.

ماری لب ورچید و با پوزخند ادامه داد: اعتماد به سقف رو بِرم. یعنی اینقدر با چشم باز انتخاب کردم.

–   می گویند که، چون مردی هیچ حرفی برای تأیید نمی زند دلیل نمی شود که اصلاً به شما گوش نمی کند. او ترجیح می دهد در سکوت به شما گوش کند و در مورد حرف هایتان فکر کند… آقایان به زمانی مختص خودشان نیاز دارند. موضوع مورد علاقه آنها هرچه باشد، از گلف گرفته تا باغبانی، بدنسازی و غیره، باید آنها را تشویق کنید که سرگرمی های شان را دنبال کنند و شما هم زمانی را برای خودتان داشته باشید. وقتی هر دو طرف زمانی را فقط به خودشان اختصاص دهند، چیزهای بیشتری برای همدیگر خواهند داشت.

ماری متعرض گفت: وقتی برای ما وقت ندارند، زمان من و زمان او چه معنی دارد؟

–  رفتار او را از پدرش بشناس چون آقایان از پدران شان یاد می گیرند.

–   حتماً، وقتی رفتم اون دنیا می پرسم. فقط نمی دانم به بهشت بروم یا جهنم؟

الی دست طلا ، کم کم کفری می شد. اما سعی می کرد پرستیژ علمی خود را حفظ کند. پوفی کرد و گفت: خانم ها مدت زمان طولانی تری نسبت به آقایان تجربیات بد و منفی خود را به یاد خواهند داشت و استرس، اضطراب و غم را زود فراموش نمی کنند. در مقابل، آقایان کمتر روی رویدادهای ناخوشایند می مانند و سعی می کنند زود آنها را فراموش کنند. بنابراین وقتی شما سعی می کنید در مورد بحث دیشب سر حرف را باز کنید، همسرتان آن را کاملاً فراموش کرده است.

الی با نگاه خصمانه به ماری، بدون مکث ادامه داد: آقایان وقتی همسران شان از کمک آنها سپاسگزاری می کنند، بیشتر به آنها کمک می کنند…آقایان ممکن است سیگنال هایی مانند لحن حرف زدن یا ایما و اشاره های شما را متوجه نشوند. آنها از روی چهره شما نمی توانند غمگین بودن تان را تشخیص دهند. اگر می خواهید پیام خود را به او برسانید، باید مستقیماً در مورد پیامی که می خواهید بدهید، حرف بزنید.

–  یعنی مستقیم به او بگوییم چه قدر زبون نفهم است که نمی فهمد چشم قرمز یعنی من گریه کرده ام. صورت بشاش یعنی من خوشحالم…؟

الی با حرص در حالی که دندان هایش را به هم فشار می داد گفت: آن ها تحت فشار استرس کار، خانواده و پرداخت قبض ها هستند. بی حالی و بی توجهی او دلیلش این نیست که دیگر شما را دوست ندارد، او فقط خسته است و روز سختی را پشت سر گذاشته است.

ماری با عصبانیت گفت: یعنی من خسته نیستم، من هم سر کار با هزار نفر سر وکله می زنم. من هم عصبانی می شوم من هم…موضع خودت را معلوم کن تو با مایی یا بر علیه ما.

الی دست طلا که تازگی در میان کتابخوانان  رسته ابتدایی نفر اول شده بود با دلخوری گفت : اصلاً به من چه؟ من فقط رازهای آقایان را  که دانشمندان کشف کرده بودند گفتم!

 /انتهای متن/

درج نظر