نباید در مقابل تعرض به زنان در بحرین سکوت کرد

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز بحرینی با تاکید بر عدم سکوت در قبال تعرض نیروهای رژیم آل‌خلیفه به زنان بحرینی تاکید کرد: راه حل اوضاع بحرین، انجام اصلاحات سیاسی است.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس، آیه الله شیخ  عیسی قاسم خطیب مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز شهر منامه تعرض به یک زن در منطقه عالی را تقیبح کرد و گفت که سکوت مسئولان درقبال این تعرض، شریک بودن در جرم است.

وی افزود: راه حلی در بحرین بدون اصلاحات سیاسی نیست و مشکل نقض حقوق بشر بدون راه حل سیاسی مرتفع نمی‌شود و خواسته امروز مردم خواسته همه ملت‌های جهان است و می‌خواهند آنها فصل الخطاب باشند نه دستگاه حاکم.

آیه الله شیخ عیسی قاسم به محکومیت گسترده نقض حقوق بشر در بحرین از سوی سازمان‌های حقوق بشری داخلی و خارجی و حتی دولت‌های دوست رژیم آل خلیفه اشاره کرد.

وی همچنین به عدم اجرای حتی توصیه‌های کمیته انتصابی حقیقت یاب رژیم بحرین درباره موارد نقض حقوق بشر در این کشور اشاره کرد.

بحرین از فوریه سال 2001 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی و اصلاحات سیاسی و لغو تبعیض است که با سرکوبگری رژیم بحرین مواجه شده است.

دراین مدت صدها نفر از مردم بحرین شهید یا زخمی شده‌اند و شمار زیادی از مخالفان و معترضان شکنجه شده و با احکام سنگین به زندان افتاده‌اند.

/انتهای متن/

درج نظر