اساس پیشگیری از انتقال جنسی ایدز از زبان معاون وزیر بهداشت

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به ابتلای 26 هزار نفر در کشوربه ایدز بر لزوم حمایت‌های اجتماعی از این بیماران تاکید کرد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا ،دکترعلی اکبر سیاری بیشترین علت ابتلا به ایدز در کشور را اعتیاد تزریقی دانست و گفت: اما درعین حال اکنون خطر عمده این بیماری به ابتلا از طریق روابط جنسی ناسالم مربوط می‌شود.

وی اصل و اساس پیشگیری و کنترل ایدز در دنیا را «آموزش» دانست و گفت: درباره انتقال ایدز از طریق مسایل جنسی تمام متخصصان، اندیشمندان و محققان به سه جمله رسیده‌اند؛ ابتدا خویشتنداری، ازدواج و در غیر این صورت استفاده از ابزارایمن در روابط جنسی. این چنین مباحثی باید ترویج شده و آموزش داده شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت افزود: در مرحله دیگر نیز افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند باید حتما درمان شوند. در این زمینه دارو وجود دارد و وزارت بهداشت هم آن را در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

وی بر لزوم حمایت‌های اجتماعی از مبتلایان به ایدز تاکید کرد و گفت: این بیماران نیز مانند دیگر افراد در جامعه شغل می‌خواهند، کار می‌خواهند؛ این بیماران نیز باید مانند دیگر افراد معمولی در جامعه زندگی کنند.

سیاری افزود: از طرف دیگرهرچند مباحث مربوط به روابط جنسی ناسالم در این زمینه مطرح است اما هنوز بخش عمده‌ای از این بیماری با اعتیاد ارتباط دارد. بر این اساس باید روی اعتیاد کار شود. به این ترتیب اگر نمی‌توان اعتیاد تزریقی را کم کرد باید بر روی بخش خوراکی آن کار شود. دراین زمینه وزارت بهداشت سال هاست که روی متادون کار می‌کند ،اما متاسفانه خطر اعتیاد و حجم آن زیاد است. راه حل این موضوع هم تنها پیشگیری است.

/انتهای متن/

درج نظر